Młode pokolenie przeżywa silny kryzys psychiczny. Raport z projektu naukowo-badawczego „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” ukazał niezwykle złą kondycję emocjonalną polskiej młodzieży. Według badania 28% nastolatków nie ma chęci do życia, a prawie jedna trzecia uczniów (29,3%) ma podejrzenie depresji. Zatrważające wyniki pokazały, jak wiele dzieci potrzebuje wsparcia. Często pomoc emocjonalna nadchodzi z otoczenia – od rówieśników, którzy udzielają jej jak potrafią. Nie jest łatwo jednak wesprzeć kogoś w kryzysie, zwłaszcza równolatkowi. Łatwo o własną frustrację, poczucie bezradności, złość, przeciążenie. Celem scenariusza jest wsparcie młodych interwentów rówieśniczych w rozwoju umiejętności dbania o własne zdrowie psychiczne.
Uczestnicy
|
uczniowie klas VI–VIII szkół podstawowych
|
Cel ogólny
|
rozwijanie umiejętności dbania o własny dobrostan psychiczny przy udzielaniu wsparcia rówieśnikom
|
Cele szczegółowe
|
- rozwijanie świadomości własnych potrzeb w relacjach z innymi
- poprawa umiejętności interpersonalnych
- rozwijanie komunikacji asertywnej
- rozwijanie świadomości granic we wspieraniu innych (trening pomagania z dbałością o własne emocje)
|
Potrzebne materiały
|
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy
|
Czas trwania
|
2x 45 minut
|
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.