Do czego przydaje się odporność psychiczna? Jak ją budować? Czy jestem odporny? Zajęcia stwarzają przestrzeń do autorefleksji i świadomego planowania własnego rozwoju.
Uczestnicy:
|
uczniowie starszych klas szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych
|
Cele ogólne:
|
- poznanie pojęcia odporności psychicznej i jej roli w życiu człowieka
- aktywne dążenie do jej wzmacniania
|
Cele szczegółowe, uczeń:
|
- bada własną odporność psychiczną
- zna negatywne skutki niewłaściwych postaw wobec trudności
- poszukuje konstruktywnych sposobów reagowania na przeciwności
- tworzy listę umiejętności przydatnych w budowaniu odporności psychicznej, które chciałby doskonalić
|
Czas trwania:
|
90 minut (w tym 10 minut przerwy)
|
Potrzebne materiały:
|
- Materiał pomocniczy: Jak reaguję na trudności – ankieta dla uczniów
- Materiał pomocniczy: Odporność psychiczna
- Karta pracy: Czy jestem odporny psychicznie
- Materiał pomocniczy: Fundament odporności psychicznej
- 1 duży arkusz papieru i flamastry
- Małe kartki i długopisy
- Pojemnik (pudełko) na kartki
|
Liczba uczestników:
|
|
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.