Autor: Natalia Perek
Dodano: 23 listopada 2022
Jakie przekonania dotyczące ryzyka zakażenia HIV ma współczesna młodzież? Czy nastolatki nadal widzą zagrożenie w tym temacie? Świat się zmienia i epidemia HIV nie jest obecnie często poruszaną publicznie kwestią. Natomiast dane dotyczące wykryć HIV nadal są niepokojące. Co więcej – w ostatnich latach mówi się o wzroście zakażeń chorobami przenoszonymi drogą płciową. Wirus HIV jest zagrożeniem nie tylko w sytuacji przygodnych, ryzykownych kontaktów seksualnych. Można się nim zarazić również u niesprawdzonego tatuażysty, czy piercera. Narażone są nastolatki eksperymentujące z narkotykami wstrzykiwanymi dożylnie lub okaleczające się. Dlatego tak istotna jest rzetelna profilaktyka w tym temacie.
Uczestnicy
|
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Cel ogólny
|
Profilaktyka zakażeń wirusem HIV
|
Cele szczegółowe
|
- Poprawa świadomości na temat zachowań ryzykownych
- Wzrost bezpieczeństwa młodzieży
- Profilaktyka zapobiegania zakażeniu wirusem HIV i odpowiedzialnego reagowania w sytuacjach zagrożenia
|
Potrzebne materiały
|
- flipchart lub tablica,
- długopisy,
- mazaki,
- małe karteczki samoprzylepne,
- rzutnik lub tablica interaktywna z dostępem do Internetu.
UWAGA: Uczniowie powinni mieć możliwość korzystania z telefonów komórkowych
|
Czas trwania zajęć
|
2x 45 minut
|
Liczba uczestników
|
20-30 osób
|
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 23 listopada 2022
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.