Światowy Dzień AIDS. O HIV pogadajmy bez tabu – scenariusz zajęć profilaktycznych dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 23 listopada 2022

Jakie przekonania dotyczące ryzyka zakażenia HIV ma współczesna młodzież? Czy nastolatki nadal widzą zagrożenie w tym temacie? Świat się zmienia i epidemia HIV nie jest obecnie często poruszaną publicznie kwestią. Natomiast dane dotyczące wykryć HIV nadal są niepokojące. Co więcej – w ostatnich latach mówi się o wzroście zakażeń chorobami przenoszonymi drogą płciową. Wirus HIV jest zagrożeniem nie tylko w sytuacji przygodnych, ryzykownych kontaktów seksualnych. Można się nim zarazić również u niesprawdzonego tatuażysty, czy piercera. Narażone są nastolatki eksperymentujące z narkotykami wstrzykiwanymi dożylnie lub okaleczające się. Dlatego tak istotna jest rzetelna profilaktyka w tym temacie.

Uczestnicy Uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny Profilaktyka zakażeń wirusem HIV
Cele szczegółowe
  • Poprawa świadomości na temat zachowań ryzykownych
  • Wzrost bezpieczeństwa młodzieży
  • Profilaktyka zapobiegania zakażeniu wirusem HIV i odpowiedzialnego reagowania w sytuacjach zagrożenia
Potrzebne materiały
  • flipchart lub tablica,
  • długopisy,
  • mazaki,
  • małe karteczki samoprzylepne,
  • rzutnik lub tablica interaktywna z dostępem do Internetu.
UWAGA: Uczniowie powinni mieć możliwość korzystania z telefonów komórkowych
Czas trwania zajęć 2x 45 minut
Liczba uczestników 20-30 osób

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 listopada 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy