Autor: Natalia Perek
Dodano: 31 października 2022
Dzisiejsze nastolatki żyją w świecie, w którym wszelkie informacje są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wpisać hasło w wyszukiwarkę. Jest to również świat szybki i pełen presji. Łatwo się w nim pogubić. Narkotyki to od dekad zgubny i destrukcyjny sposób regulacji napięcia. Dla nastolatka to również czasem eksperyment, sposób na zaistnienie w grupie rówieśniczej, zaspokojenie ciekawości. Profilaktyka i poszerzanie świadomości na temat nie tylko wpływu, ale i funkcji narkotyków chroni młodzież przed podejmowaniem niebezpiecznych decyzji. Jednak najlepszą profilaktyką jest budowanie partnerskiej relacji z uczniami. Dzięki zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa mamy szansę na to, że dorastający uczeń poprosi o pomoc w kłopotach.
Uczestnicy
|
Uczniowie klas VI–VIII szkoły podstawowej
|
Cel ogólny
|
Profilaktyka uzależnień – używania oraz rozpowszechniania narkotyków i dopalaczy
|
Cele szczegółowe
|
- psychoedukacja w zakresie mechanizmów uzależnienia od substancji psychoaktywnych
- trening kreatywnego szukania rozwiązań w sytuacjach trudnych
- trening asertywności
- rozwój umiejętności identyfikowania, nazywania, rozumienia i wyrażania emocji w sytuacjach związanych z presją
|
Potrzebne materiały
|
Załącznik nr 1. Dlaczego ludzie biorą narkotyki?
Załącznik nr 2. Symulacja sytuacji rówieśniczej
flipchart lub tablica
długopisy
małe karteczki samoprzylepne
|
Czas trwania zajęć
|
60 minut
|
Liczba uczestników
|
20–30 osób
|
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 31 października 2022
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.