Zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej pt. „Mój przyjaciel policjant” mają na celu przybliżenie dzieciom zawodu policjanta w atrakcyjny i przystępny sposób. Poprzez bezpośrednie spotkanie z przedstawicielem tej profesji, wspólne zabawy ruchowe, piosenki i ćwiczenia praktyczne, dzieci poznają podstawowe obowiązki policjanta, jego umundurowanie oraz uczą się zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Scenariusz wspiera rozwój słownictwa, kształtuje postawy szacunku wobec pracy oraz utrwala znajomość numerów alarmowych. Zajęcia są dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci przedszkolnych i mogą być realizowane zarówno w młodszych, jak i starszych grupach.
Uczestnicy
|
Dzieci w wieku przedszkolnym
|
Cel ogólny
|
Przybliżenie dzieciom wiadomości na temat wybranego zawodu.
|
Cele szczegółowe
|
- rozwijanie zainteresowań dzieci
- rozumienie wartości pracy w życiu człowieka
- wzbogacenie zasobu słownictwa o wyrażenia związane z określonym zawodem
- wzbudzanie szacunku do wykonywanej pracy
- zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym
- zapoznanie z numerami alarmowymi – 997, 112
|
Czas trwania
|
60 minut
|
Potrzebne materiały
|
- rzutnik, laptop
- rolka papieru toaletowego
- przygotowane kartki z sygnalizatorami świetlnymi – jedna sztuka na każdą osobę (załączniki)
- kleje (wersja dla starszych dzieci)
- nożyczki (wersja dla starszych dzieci)
- kredki (wersja dla młodszych dzieci)
|
Liczba uczestników
|
grupa przedszkolna
|
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Koch-Kozioł
Psycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna, posiada kwalifikacje pedagogiczne. Doktorantka w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, członek Rady Naukowej IP PAN. Od lat związana z pracą w placówkach oświatowych, ekspert wiodący projektu pozakonkursowego MEN „Przygotowanie trenerów”. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. z zakresu doradztwa zawodowego, specjalnych potrzeb edukacyjnych, kompetencji miękkich.