Sukces w małych krokach. Scenariusz zajęć o planowaniu własnego rozwoju

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 16 grudnia 2024

Dla nastolatków myślenie o przyszłości bywa stresujące. Ogrom możliwych wyborów wydaje się przytłaczać. Nie zawsze wiadomo, co wybrać i co zrobić, by marzenie stał się realnym celem. Planowanie własnego rozwoju jest jednak ważne dla uczniów szkół średnich, ponieważ pomaga im świadomie kierować swoją przyszłością. Kształtowanie umiejętności planowania nie musi jednak opierać się na dalekosiężnych, warunkujących przyszłość celach. Może dotyczyć spraw mniejszych i bardziej dostępnych. Dzięki temu uczniowie mogą lepiej rozpoznać swoje mocne strony, zainteresowania i cele, co pozwala na późniejsze trafniejsze wybory edukacyjne i zawodowe. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozwoju umiejętności planowania.

Grupa docelowa uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cel główny nauka planowania własnego rozwoju
Cele szczegółowe rozwijanie umiejętności:
  • definiowania celów krótkoterminowych i długoterminowych
  • oceny swoich mocnych i słabych stron, talentów, pasji oraz zasobów
  • planowania i organizacji czasu w sposób umożliwiający realizację działań rozwojowych
  • określania, które działania mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów rozwojowych
Potrzebne materiały Karta pracy nr 1. Moje punkty oparcia Karta pracy nr 2. Plan drogi do celu plik kartek w różnych rozmiarach (np. małe karteczki do notatek, A6, A5, A4) przybory do pisania kartki do notatek własnych
Czas trwania 2x45 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 grudnia 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy