Seksting. Jak nie wpaść w pułapkę? Scenariusz dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 19 czerwca 2023

Dojrzewanie to czas wielu prób i eksperymentów. Również tych seksualnych. Naturalną cechą młodzieży jest skłonność do zachowań impulsywnych, niekoniecznie przemyślanych. Rozwój technologii i ciągła obecność nastolatków w sieci rodzi nowe możliwości i zupełnie nowe zagrożenia. Nastolatki z łatwością znajdują relacje internetowe, często przenoszą je poza sferę wirtualną. Komunikują się przez sieć, wyrażają swoje uczucia i potrzeby. Przesyłają również często bardzo intymne treści i zdjęcia. Seksting to udostępnianie innym treści erotycznych. Przesyłanie nagrań, zdjęć o charakterze seksualnym. Niesie ze sobą duże ryzyko cyberbullyingu, czyli przemocy z wykorzystaniem nowych technologii. Zadaniem scenariusza jest poprawa świadomości młodych ludzi na temat ryzykownego zachowania, jakim jest seksting.

Uczestnicy uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cele ogólne profilaktyka zagrożeń wynikających z ryzykownych zachowań seksualnych - sekstingu
Cele szczegółowe
  • zdobywanie i pogłębianie wiedzy na temat ryzyka, które niesie ze sobą seksting
  • przeciwdziałanie zjawisku cyberbullyingu
  • rozwijanie świadomości konsekwencji własnych decyzji
  • rozwijanie asertywności i umiejętności zadbania o własne granice i potrzeby
Czas trwania 90 minut
Potrzebne materiały
  • tablica/flipchart
  • smartfony lub inne narzędzia z dostępem do Internetu, z których uczniowie mogą korzystać w celu poszukiwania informacji
  • komputer z rzutnikiem
  • długopisy
  • załącznik nr 1. Krótki raport op moim pokoleniu
  • załącznik nr 2. Koleżanka ma kłopoty
Liczba uczestników zespół klasowy: 20 – 30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 czerwca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy