Scenariusz lekcji dotyczy gorączki i sposobów prawidłowego mierzenia temperatury ciała. Uczniowie poznają różne rodzaje termometrów, uczą się interpretować wyniki pomiarów i rozpoznawać, kiedy podwyższona temperatura wymaga reakcji. W części praktycznej tworzą w grupach własne gry planszowe, dzięki którym utrwalają wiedzę o gorączce i zasadach postępowania w różnych sytuacjach zdrowotnych.
|
Grupa docelowa
|
Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
|
|
Podstawa programowa
do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas IV-VI szkoły podstawowej
|
Dział 2. zdrowie fizyczne, punkt 6: [uczeń] mierzy temperaturę ciała przy użyciu różnych termometrów; wyjaśnia, czym jest gorączka, kiedy jest groźna, a kiedy nie trzeba jej obniżać.
|
|
Cel ogólny
|
Kształtowanie umiejętności pomiaru temperatury ciała oraz rozumienia znaczenia gorączki jako naturalnej reakcji organizmu i sytuacji wymagającej odpowiedniego reagowania.
|
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- potrafi zmierzyć temperaturę ciała różnymi rodzajami termometrów,
- rozumie istotę gorączki, zna jej etapy i funkcje w organizmie,
- odróżnia sytuacje, w których gorączka stanowi naturalną reakcję obronną, od tych, które wymagają interwencji,
- wie, jak odpowiedzialnie dbać o zdrowie w przypadku wystąpienia gorączki,
- współpracuje w grupie przy tworzeniu gry edukacyjnej utrwalającej zdobytą wiedzę
|
|
Potrzebne materiały
|
- kartki A3
- kredki, flamastry lub pisaki
- kostki i pionki do gry (mogą być zastąpione np. guzikami)
|
|
Czas trwania
|
2x 45 min.
|
|
Liczba uczestników
|
zespół klasowy 20-30 osób
|
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Joanna Dowgiałło-Tyszka
Prezes Fundacji Twoje Miejsce, działającej na rzecz rozwoju i popularyzacji edukacji, kultury i nauki. Autorka i redaktorka scenariuszy do zajęć z Edukacji Zdrowotnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji. Wieloletnia dyrektor wydawnicza Wydawnictwa Szkolnego PWN, a także koordynatorka licznych projektów edukacyjnych realizowanych w ramach programu POWER Wiedza Edukacja Rozwój oraz Erasmus+. Ukończyła studia podyplomowe „Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu” na Uniwersytecie SWPS. Łączy doświadczenie w tworzeniu materiałów dydaktycznych z pasją do rozwijania nowoczesnych metod nauczania.