Propozycje projektów dla klas I–IV szkół ponadpodstawowych pomagają uczniom krytycznie spojrzeć na mierniki zdrowia fizycznego, takie jak BMI czy obwód talii. W zadaniach – od debaty, przez podcast i projekt badawczy, aż po grę edukacyjną i kampanię społeczną – młodzież łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi działaniami. Dzięki temu nie tylko poznaje normy i uczy się obliczać wskaźniki, ale także rozwija umiejętności argumentowania, współpracy i twórczego myślenia o zdrowiu.
Grupa docelowa
|
Uczniowie klas I–IV szkoły ponadpodstawowej
|
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas I-IV szkoły ponadpodstawowej
|
Dział 2. zdrowie fizyczne, pkt 10 [uczeń] omawia normy wskaźnika masy ciała (BMI) i obwodu talii; oblicza wskaźnik masy ciała (BMI) i mierzy obwód talii oraz interpretuje wynik.
|
Cel ogólny
|
Kształtowanie umiejętności krytycznej oceny wskaźników zdrowia fizycznego (BMI, obwód talii) oraz rozwijanie postawy świadomego dbania o zdrowie.
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- zna sposób obliczania wskaźnika BMI i obwodu talii,
- rozumie ograniczenia interpretacji BMI w odniesieniu do różnych typów sylwetki,
- potrafi wskazać znaczenie innych czynników wpływających na zdrowie (styl życia, aktywność fizyczna, dieta, odpoczynek),
- współpracuje w grupie przy realizacji zadania projektowego,
- rozwija umiejętności argumentacji, analizy i twórczego działania.
|
Potrzebne materiały
|
- kartki A3, markery, flamastry,
- komputer/telefon z możliwością nagrania audio lub przygotowania grafiki,
- dostęp do internetu (np. w celu poszukiwania danych),
- pionki/kostki do gry edukacyjnej (w przypadku tworzenia gry).
|
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To pierwsza część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.
Pozostało jeszcze 46% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Joanna Dowgiałło-Tyszka
Prezes Fundacji Twoje Miejsce, działającej na rzecz rozwoju i popularyzacji edukacji, kultury i nauki. Autorka i redaktorka scenariuszy do zajęć z Edukacji Zdrowotnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji. Wieloletnia dyrektor wydawnicza Wydawnictwa Szkolnego PWN, a także koordynatorka licznych projektów edukacyjnych realizowanych w ramach programu POWER Wiedza Edukacja Rozwój oraz Erasmus+. Ukończyła studia podyplomowe „Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu” na Uniwersytecie SWPS. Łączy doświadczenie w tworzeniu materiałów dydaktycznych z pasją do rozwijania nowoczesnych metod nauczania.