Projekt pomaga uczniom zrozumieć, czym jest zdrowie publiczne i jakie działania wspierają dobro całego społeczeństwa. W ramach symulacji prac rządu uczniowie w grupach opracowują programy dla wybranych obszarów – donacji krwi, szczepień, profilaktyki uzależnień oraz wolontariatu i ekologii – a następnie negocjują podział budżetu w wysokości miliona złotych. Zajęcia rozwijają umiejętność argumentowania, współpracy i podejmowania decyzji, jednocześnie uświadamiając, że zdrowie jednostki i wspólnoty są ze sobą nierozerwalnie związane.
Grupa docelowa | Uczniowie klas VII-VIII szkoły podstawowej |
Podstawa programowa do przedmiotu Edukacja zdrowotna dla klas IV-VI szkoły podstawowej | Dział 1. Wartości i postawy, punkt 5.: [uczeń] przyjmuje postawę prospołeczną w odniesieniu do zdrowia innych osób; rozumie ideę zachowań prozdrowotnych w kontekście zdrowia publicznego, w tym donacji krwi, szczepień ochronnych, badań profilaktycznych oraz unikania zażywania substancji psychoaktywnych; rozumie, na czym polega kultura wolontariatu i ma świadomość, że służy ona dobru innych osób, w tym działaniom na rzecz ochrony środowiska naturalnego. |
Cel ogólny | Kształtowanie postawy prospołecznej poprzez uświadamianie znaczenia zdrowia publicznego i działań wspierających dobro wspólne, takich jak donacja krwi, szczepienia, profilaktyka uzależnień oraz wolontariat na rzecz ludzi i środowiska. |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania | Lekcja wprowadzająca, 1-2 tygodnie pracy grupowej oraz dwie lekcje podsumowujące |
Liczba uczestników | zespół klasowy 20-30 osób |
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do Educado i obejrzyj webinar:
To druga część szkolenia dotyczącego edukacji zdrowotnej w praktyce. Dowiesz się, jak prowadzić lekcje, aby w kompleksowy i ciekawy sposób realizować podstawę programową tego przedmiotu.