Czy praca z uczniem w spektrum autyzmu zawsze wygląda tak samo? Czy można opracować uniwersalny plan zajęć rewalidacyjnych, który sprawdzi się w każdym przypadku? Choć takie podejście mogłoby wydawać się wygodne, rzeczywistość pokazuje, że każdy uczeń wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania metod pracy do jego potrzeb. Dowiedz się, jakie znaczenie ma indywidualizacja pracy z uczniem na zajęciach rewalidacyjnych oraz jak zadbać o nią w toku własnej pracy. Obejrzyj webinar Indywidualizacja zajęć rewalidacyjnych – skuteczne metody pracy z uczniem i dowiedz się, jak dbać o dobrą współpracę z uczniem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zajęcia rewalidacyjne pełnią istotną rolę w procesie wsparcia uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Ich skuteczność nie zależy wyłącznie od pracy nauczyciela, lecz od współdziałania wszystkich osób zaangażowanych w proces terapeutyczny, w tym przede wszystkim rodziców. Jakie znaczenie ma ta współpraca i w jaki sposób możemy ją skutecznie realizować? Obejrzyj webinar: Zajęcia rewalidacyjne: zasady skutecznej współpracy z rodzicami. Dowiedz się, jak współpraca z rodzicami dziecka niepełnosprawnego wpływa na skuteczność oddziaływań rewalidacyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jak budować relację z uczniem podczas zajęć rewalidacyjnych? Jak skutecznie indywidualizować pracę? W jaki sposób współpracować z rodzicami, aby wspierać rozwój dziecka? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w cyklu trzech praktycznych webinarów prowadzonych przez Joannę Latosińską-Kulasek. Spotkania będą okazją do zdobycia cennych wskazówek i inspiracji, które pomogą w prowadzeniu efektywnych zajęć rewalidacyjnych. Zapraszamy do udziału w Akademii ePedagogiki!
Dołącz do Akademii ePedagogiki i już w marcu 2025 r. obejrzyj cykl szkoleń poświęconych zasadom prowadzenia skutecznych zajęć rewalidacyjnych.
Planowanie pracy rewalidacyjnej z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysparza wielu trudności. Czy cele określa się zespole? Czy może robi to nauczyciel prowadzący zajęcia? Nadal zdarza się mylenie zajęć rewalidacyjnych z zajęciami prowadzonymi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wiele emocji wzbudza także nieokreślone pensum nauczyciela, które nie jest wprost unormowane w prawie oświatowym. Sprawdź, jak powinna wyglądać organizacja zajęć rewalidacyjnych. Sprawdź również, w jaki sposób określić wymiar pensum nauczyciela prowadzącego te zajęcia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również: