zajęcia rewalidacyjne

 Organizacja zajęć rewalidacyjnych – aspekty prawne i praktyczne

Organizacja zajęć rewalidacyjnych – aspekty prawne i praktyczne

Planowanie pracy rewalidacyjnej z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysparza wielu trudności. Czy cele określa się zespole? Czy może robi to nauczyciel prowadzący zajęcia? Nadal zdarza się mylenie zajęć rewalidacyjnych z zajęciami prowadzonymi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wiele emocji wzbudza także nieokreślone pensum nauczyciela, które nie jest wprost unormowane w prawie oświatowym. Sprawdź, jak powinna wyglądać organizacja zajęć rewalidacyjnych. Sprawdź również, w jaki sposób określić wymiar pensum nauczyciela prowadzącego te zajęcia.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zorganizować pracę rewalidacyjną z uczniem
  • Kto może prowadzić zajęcia rewalidacyjne
  • Jakie jest pensum dla nauczyciela, któremu powierzono prowadzenie zajęć rewalidacji
  • Jak wyliczyć pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne
  • Dlaczego do rewalidacji warto włączać metody wspierające
  • Czym charakteryzują się różne metody wspierające pracę specjalisty

Przeczytaj również:

Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

„Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej” to kompleksowe szkolenie, które zawiera cenne wskazówki i praktyczne porady pomocne podczas planowania i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Szkolenie jest dedykowane zarówno nauczycielom pracującym w szkołach podstawowych, jak i ponadpodstawowych – uczestnicy mogą dowiedzieć się, jak dostosować metody pracy do potrzeb różnych grup wiekowych oraz poziomów edukacyjnych. Ekspertka dzieli się swoim bogatym doświadczeniem, omawiając kluczowe aspekty organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, które pomagają w rozwijaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Korzyści dla uczestnika:
  • zdobędziesz szczegółową wiedzę na temat organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, co jest niezwykle przydatne dla nauczycieli na różnych etapach edukacyjnych,
  • poznasz skuteczne metody pracy wspierające rozwój umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów, w tym młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera,
  • nauczysz się budować efektywne relacje z uczniami, co jest kluczowe do skutecznej terapii rewalidacyjnej, niezależnie od wieku ucznia,
  • zdobędziesz praktyczne narzędzia i techniki, które ułatwią organizację zajęć rewalidacyjnych, dostosowanych do potrzeb uczniów w różnych typach szkół,
  • dowiesz się, jak prowadzić zajęcia rewalidacyjne, które nie są jedynie odrabianiem lekcji, ale realnie wspierają rozwój społeczny i komunikacyjny uczniów na każdym poziomie edukacyjnym.
Sprawdź inne serwisy