Zajęcia specjalistyczne a rewalidacyjne – jak prawidłowo organizować

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 13 lipca 2023
Zajęcia specjalistyczne a rewalidacyjne – jak prawidłowo organizować

Zdarza się, że dyrektorzy szkół i przedszkoli mają wątpliwości, kiedy są przydzielane zajęcia specjalistyczne, a kiedy rewalidacyjne. Warto pamiętać, że rodzaj zajęć powinien wynikać z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez poradnię oraz być określony w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym opracowanym dla konkretnego dziecka. Dowiedz się, jak prawidłowo organizować zajęcia specjalistyczne i rewalidacyjne dla uczniów.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jaka jest różnica między zajęciami specjalistycznymi i zajęciami rewalidacyjnymi?
  • Czy zajęcia specjalistyczne i zajęcia rewalidacyjne organizuje się w oparciu o tę samą podstawę prawną?
  • Które przepisy regulują organizację zajęć rewalidacyjnych i jakie zajęcia są w nich uwzględnione?
  • Jakie zajęcia są ujęte w definicji zajęć specjalistycznych?
  • Kto odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 13 lipca 2023

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy