pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia bez opinii i orzeczenia

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia bez opinii i orzeczenia

Objecie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole nie wymaga dostarczenia opinii lub orzeczenia wydanego przez poradnię. Rozpoznawanie potrzeb uczniów to jeden z podstawowych obowiązków nauczycieli, którzy mogą i powinni być inicjatorami wsparcia dla ucznia. Najważniejszą rolę w tym zakresie odgrywa z pewnością wychowawca klasy. Należy jednak pamiętać, że w udzielanie pomocy angażowani są wszyscy nauczyciele, w tym także psycholog, pedagog szkolny czy pedagog specjalny. Sprawdź, kiedy i w jaki sposób powinna być udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia bez opinii i orzeczenia. Dowiedz się, jak organizować pomoc dla uczniów, których potrzeby zostały rozpoznane w szkole. 

Z artykułu dowiesz się:

  • Czy do objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wymagana jest opinia poradnia?
  • Które predyspozycje i trudności kwalifikują ucznia do objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną?
  • Które kompetencje nauczycieli odgrywają kluczową rolę w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb ucznia?
  • Jak zdobywać informacje o indywidualnych potrzebach ucznia?
  • W jakich formach może być udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia bez opinii i orzeczenia?
Sprawdź inne serwisy