Rezygnacja z zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej a IPET dla ucznia z orzeczeniem

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 17 lipca 2025
  Rezygnacja z zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej a IPET dla ucznia z orzeczeniem

Rodzice ucznia objętego kształceniem specjalnym mają prawo zrezygnować z oferowanych przez szkołę form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W praktyce taka decyzja może rodzić trudności w opracowaniu indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET), który – zgodnie z przepisami – musi zawierać m.in. formy udzielanego wsparcia. W artykule wyjaśniamy, jak sporządzić IPET w sytuacji, gdy uczeń korzysta wyłącznie z bieżącej pracy nauczycieli oraz jakie elementy programu są w takim przypadku obowiązkowe.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak sporządzić IPET w przypadku rezygnacji rodziców z większości form wsparcia?
  • Jakie elementy IPET są obowiązkowe w takiej sytuacji?
  • Jak dokumentować rezygnację rodziców z udziału w zajęciach pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
  • W jaki sposób oceniać efektywność bieżącej pracy z uczniem?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 lipca 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy