Przepisy prawa oświatowego stanowią, że rodzice mają prawo uczestniczyć w opracowywaniu i modyfikacji indywidualnego programu-edukacyjnego. Ich prawo do obecności jest oczywiste, jednak na ile to oni mogą decydować o treści IPET, jaka jest ich rola? Dowiedz się, na czym powinien polegać udział rodziców w opracowywaniu i modyfikacji IPET.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Które przepisy prawa oświatowego regulują udział rodziców w opracowywaniu i modyfikacji IPET?
- Na czym polega udział rodziców w opracowywaniu i modyfikacji IPET?
- Kto ma decydujące zdanie w procesie tworzenia IPET?
- Jak radzić sobie z trudnościami i różnicami zdań podczas ustalania IPET?
- W jaki sposób wiedza i doświadczenie rodziców mogą wzbogacić pracę zespołu nad IPET?
- Jak rodzice mogą codziennie wspierać realizację IPET swojego dziecka?
- W jakich sytuacjach rodzice mogą zrezygnować z niektórych propozycji szkoły w zakresie IPET i dlaczego?
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.