indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)

  Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla ucznia z niepełnosprawnością wzroku

Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla ucznia z niepełnosprawnością wzroku

Szkolenie jest adresowane do nauczycieli, wychowawców i specjalistów, którzy opracowują indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET) dla uczniów z niepełnosprawnością wzroku. Ekspertka, Mariola Łygas – krok po kroku omawia proces tworzenia dokumentu w oparciu o wyniki wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Wskazuje, jak prawidłowo określić cele edukacyjne i terapeutyczne, dobrać adekwatne działania wspierające i zaplanować efekty. Prowadząca akcentuje znaczenie realnych, mierzalnych i możliwych do wdrożenia zapisów w IPET. Omawia przykłady błędów często popełnianych w szkołach, pokazując, jak je poprawić, by dokument był rzeczywiście pomocny w pracy z uczniem, a nie jedynie formalnością. W szkoleniu zawarto wiele praktycznych wskazówek dotyczących doboru metod pracy, organizacji przestrzeni, modyfikacji materiałów dydaktycznych oraz sposobów komunikacji z uczniem słabowidzącym lub niewidomym.

Etapy tworzenia IPET. Kompendium wiedzy o tworzeniu dokumentu i wdrażaniu wsparcia

Etapy tworzenia IPET. Kompendium wiedzy o tworzeniu dokumentu i wdrażaniu wsparcia

Tworzenie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) to obowiązek każdej szkoły, wynikający z przepisów rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Proces ten wymaga nie tylko znajomości prawa, ale również dobrej organizacji pracy zespołu nauczycieli i specjalistów. Prawidłowo opracowany i wdrożony IPET jest podstawą skutecznego wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także zabezpieczeniem szkoły na wypadek kontroli. W artykule wyjaśniono, co musi zawierać IPET, przedstawiono etapy jego tworzenia oraz praktyczne wskazówki i najczęstsze błędy, których należy unikać.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:   
  Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
  • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Przykładowa dokumentacja do edycji
  • Broszura. Co zawiera indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
  • Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia. Przykład dokumentu
  • Wzór modyfikacji IPET. Przykład dokumentu
  • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Przykład dokumentu
  • Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak krok po kroku wygląda proces tworzenia IPET zgodnie z obowiązującymi przepisami?
  • Na co zwrócić uwagę podczas analizy orzeczenia i przeprowadzania WOPFU?
  • Jak prawidłowo formułować cele i dobierać formy wsparcia dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności?
  • Jakie są obowiązki szkoły w zakresie monitorowania i modyfikacji IPET w trakcie roku szkolnego?
  • Jak przygotować dokumentację, aby była zgodna z rozporządzeniem i gotowa na ewentualną kontrolę?
Sprawdź inne serwisy