Prawo oświatowe zobowiązuje szkoły i przedszkola do co najmniej dwukrotnego w ciągu roku przeprowadzenia oceny efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Tylko rzetelne wywiązanie się z tego obowiązku daje szansę na realne i zgodne z potrzebami wsparcie dla dziecka. Wobec tego warto dołożyć wszelkich starań, by szczegółowo przeanalizować i określić wartościowość działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oprócz pozyskania opinii wszystkich osób pracujących z uczniem równie ważna jest opinia samego ucznia oraz jego rodziców. Sprawdź, jak dokonać wspólnej oceny efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego we współpracy z uczniem i rodzicami i poznaj zasady pozyskiwania niezbędnych informacji.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego jest ważna dla rozwoju ucznia?
- Jakie korzyści przynosi wspólna ocena IPET z udziałem ucznia i rodziców?
- Jakie są najważniejsze obszary oceny efektywności programu?
- Jak zaprosić rodziców do współpracy i skutecznie zaangażować ich w proces oceny?
- Jakie pytania warto zadać uczniowi i rodzicom, aby uzyskać cenne informacje do oceny IPET?
- Jak radzić sobie z barierami we współpracy z rodzicami i skutecznie je pokonywać?
- Dlaczego regularna i dobrze zorganizowana ocena programu ma kluczowe znaczenie dla jego skuteczności?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się