Wspólna ocena efektywności IPET – współpraca nauczycieli z rodzicami i uczniem

Aleksandra  Kubala-Kulpińska

Autor: Aleksandra Kubala-Kulpińska

Dodano: 23 grudnia 2024
  Wspólna ocena efektywności IPET – współpraca nauczycieli z rodzicami i uczniem

Prawo oświatowe zobowiązuje szkoły i przedszkola do co najmniej dwukrotnego w ciągu roku przeprowadzenia oceny efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Tylko rzetelne wywiązanie się z tego obowiązku daje szansę na realne i zgodne z potrzebami wsparcie dla dziecka. Wobec tego warto dołożyć wszelkich starań, by szczegółowo przeanalizować i określić wartościowość działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oprócz pozyskania opinii wszystkich osób pracujących z uczniem równie ważna jest opinia samego ucznia oraz jego rodziców. Sprawdź, jak dokonać wspólnej oceny efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego we współpracy z uczniem i rodzicami i poznaj zasady pozyskiwania niezbędnych informacji.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego jest ważna dla rozwoju ucznia?
  • Jakie korzyści przynosi wspólna ocena IPET z udziałem ucznia i rodziców?
  • Jakie są najważniejsze obszary oceny efektywności programu?
  • Jak zaprosić rodziców do współpracy i skutecznie zaangażować ich w proces oceny?
  • Jakie pytania warto zadać uczniowi i rodzicom, aby uzyskać cenne informacje do oceny IPET?
  • Jak radzić sobie z barierami we współpracy z rodzicami i skutecznie je pokonywać?
  • Dlaczego regularna i dobrze zorganizowana ocena programu ma kluczowe znaczenie dla jego skuteczności?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 grudnia 2024

Autor: Aleksandra Kubala-Kulpińska

Pedagog, terapeuta pedagogiczny, psychotraumatolog

Tematyka

Sprawdź inne serwisy