indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)

Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)

Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)

IPET to najważniejszy w szkole dokument opracowywany dla uczniów objętych kształceniem specjalnym. Zespół określa w nim cele kształcenia specjalnego dla danego ucznia oraz sposoby ich osiągania. Skuteczność IPET uzależniona jest od tego, czy został opracowany z uwzględnieniem potrzeb i możliwości ucznia. Jednak nawet najlepiej zaplanowane działania, mogą po pewnym czasie okazać się nieefektywne mimo starań całego grona pedagogicznego. Dlatego bardzo ważna jest systematyczna ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. W artykule wyjaśniamy, jak często i w jaki sposób dokonywać oceny skuteczności programu. Podpowiadamy również, na co należy zwracać szczególną uwagę, dokonując oceny poziomu funkcjonowania ucznia.

Komu szkoła może przekazać kopię IPET?

Komu szkoła może przekazać kopię IPET?

Szkoła i przedszkole są zobowiązane do przekazywania kopii IPET rodzicom ucznia objętego kształceniem specjalnym. W przepisach nie ma jednak mowy o przekazywaniu tego dokumentu innym podmiotom. Co powinien zrobić dyrektor, gdy takiego dokumentu domaga się organ prowadzący lub organ nadzoru pedagogicznego? Komu szkoła może przekazać kopię IPET, a komu powinna umożliwić zapoznanie się z nim na terenie placówki?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy organ prowadzący jest upoważniony do zapoznania się z IPET konkretnego ucznia?
  • W jakich przypadkach szkoła może przekazać kopię IPET na żądanie organu prowadzącego?
  • Czy organ nadzoru pedagogicznego może żądać przekazania kopii IPET?
  • Kto może dokonać merytorycznej oceny indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego?

Przeczytaj również:

Sprawdź inne serwisy