Podstawowe zasady organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Wskazówki dla nauczycieli

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 29 stycznia 2025
  Podstawowe zasady organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Wskazówki dla nauczycieli

Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej to jeden z ważniejszych aspektów pracy nauczyciela. Proces ten wymaga zarówno uważnej obserwacji ucznia, jak i skutecznej współpracy z innymi nauczycielami, specjalistami oraz rodzicami. W artykule wyjaśniamy, krok po kroku, jak prawidłowo wdrożyć działania wspierające ucznia zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są podstawowe zasady organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?
  • W jaki sposób nauczyciel może rozpoznać indywidualne potrzeby ucznia i jego trudności w funkcjonowaniu szkolnym?
  • Jakie kroki należy podjąć, gdy nauczyciel zauważy, że uczeń potrzebuje wsparcia?
  • Jakie formy pomocy mogą zostać zaplanowane i kto odpowiada za ich ustalenie?
  • Jakie obowiązki w zakresie organizacji pomocy spoczywają na wychowawcy klasy i dyrektorze szkoły?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 29 stycznia 2025

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy