Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej to jeden z ważniejszych aspektów pracy nauczyciela. Proces ten wymaga zarówno uważnej obserwacji ucznia, jak i skutecznej współpracy z innymi nauczycielami, specjalistami oraz rodzicami. W artykule wyjaśniamy, krok po kroku, jak prawidłowo wdrożyć działania wspierające ucznia zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są podstawowe zasady organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?
- W jaki sposób nauczyciel może rozpoznać indywidualne potrzeby ucznia i jego trudności w funkcjonowaniu szkolnym?
- Jakie kroki należy podjąć, gdy nauczyciel zauważy, że uczeń potrzebuje wsparcia?
- Jakie formy pomocy mogą zostać zaplanowane i kto odpowiada za ich ustalenie?
- Jakie obowiązki w zakresie organizacji pomocy spoczywają na wychowawcy klasy i dyrektorze szkoły?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.