Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze to jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w szkole. Są to zajęcia organizowane dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnieniu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej. Kto może prowadzić zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze? Ile powinny trwać? W artykule szczegółowo omawiamy zasady organizowania i realizacji zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów. Poznaj zasady organizacji zajęć i sprawdź, czy odpowiednio stosujesz przepisy prawa oświatowego.
Jak wskazano we wstępie, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze są zajęciami dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnieniu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego (§ 15 rozporządzenia MEN z 8 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach).
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym są zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i jakie są ich cele?
- Dla kogo są przeznaczone zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze?
- Jakie są zasady organizowania zajęć dydaktyczno-wyrównawczych?
- Ile minut powinny trwać zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze?
- Ilu uczniów może uczestniczyć w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych?
- Jak ustala się wymiar godzin zajęć dydaktyczno-wyrównawczych?
- Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.