Autor: Marta Wysocka
Dodano: 20 listopada 2025
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze stanowią formę realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Ich organizacja została szczegółowo uregulowana w przepisach oświatowych. Celem artykułu jest praktyczne wyjaśnienie zasad organizacji tych zajęć zgodnie z przepisami.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak organizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w szkole i w przedszkolu?
- Co musi zawierać indywidualny program zajęć (IPZ) i jak prawidłowo prowadzić dziennik oraz zeszyt obserwacji?
- Jak tworzyć środowisko edukacyjne sprzyjające komunikacji, samodzielności i funkcjonowaniu dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną?
- Jak uniknąć najczęstszych błędów w organizacji zajęć i prowadzeniu dokumentacji zajęć?
Pozostało jeszcze 96% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 20 listopada 2025
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.