
Zajęcia rewalidacyjne pełnią istotną rolę w procesie wsparcia uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Ich skuteczność nie zależy wyłącznie od pracy nauczyciela, lecz od współdziałania wszystkich osób zaangażowanych w proces terapeutyczny, w tym przede wszystkim rodziców. Jakie znaczenie ma ta współpraca i w jaki sposób możemy ją skutecznie realizować? Obejrzyj webinar: Zajęcia rewalidacyjne: zasady skutecznej współpracy z rodzicami. Dowiedz się, jak współpraca z rodzicami dziecka niepełnosprawnego wpływa na skuteczność oddziaływań rewalidacyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak współpraca szkoły z rodzicami wpływa na skuteczność zajęć rewalidacyjnych i?
- Dlaczego brak spójności między szkołą a domem może utrudniać rozwój dziecka i ucznia?
- Jak nauczyciel może zaangażować rodziców w proces rewalidacji, zwłaszcza gdy nie dostrzegają oni jej potrzeby?
- W jaki sposób zajęcia rewalidacyjne mogą pomóc w analizie i modyfikacji trudnych zachowań uczniów?
- Jak efektywnie planować i monitorować postępy dziecka, aby terapia przynosiła realne rezultaty?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Joanna Latosińska-Kulasek
Oligofrenopedagżka, nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, nauczycielka współorganizująca kształcenie, fizjoterapeutka, terapeutka dzieci i młodzieży neuroróżnorodnej, w szczególności w spektrum autyzmu. Współtworzyła ośrodek dla dzieci niepełnosprawnych w Tbilisi, w Gruzji. Prowadzi szkolenia z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu, głównie dotyczące pracy nauczyciela współorganizującego kształcenie. Prowadzi konsultacje z rodzicami dotyczące konstruowania IPET oraz wdrażania się w system edukacji, indywidualne zajęcia terapeutyczne oraz grupowe zajęcia z mindfulness dla dzieci i młodzieży.