Szkoła nie ma prawa stawiać warunku mówiącego, że rezygnacja z zajęć rewalidacyjnych pozbawia ucznia prawa do innych form wsparcia, np. indywidualnych zajęć edukacyjnych. Takie działania są sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i mogą prowadzić do naruszenia praw ucznia z niepełnosprawnością. Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ma prawo do organizacji niektórych zajęć indywidualnie nawet, jeżeli zrezygnował z zajęć rewalidacyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy szkoła może warunkować przyznanie zajęć indywidualnych uczestnictwem w rewalidacyjnych?
- Jakie konsekwencje może mieć odmowa przydzielenia pomocy wynikającej z IPET?
- Gdzie można zgłosić naruszenie praw ucznia z niepełnosprawnością?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.