Szkoła nie ma prawa stawiać warunku mówiącego, że rezygnacja z zajęć rewalidacyjnych pozbawia ucznia prawa do innych form wsparcia, np. indywidualnych zajęć edukacyjnych. Takie działania są sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i mogą prowadzić do naruszenia praw ucznia z niepełnosprawnością. Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ma prawo do organizacji niektórych zajęć indywidualnie nawet, jeżeli zrezygnował z zajęć rewalidacyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym realizują odrębną podstawę programową. Jeżeli uczęszczają do klasy ogólnodostępnej, to w klasie tej realizowane są dwa odrębne ramowe plany nauczania i dwie odrębne podstawy. Z tego względu, w celu ułatwienia organizacji nauczyciele chcieliby, aby uczeń niektóre zajęcia realizował indywidualnie. Nie chodzi jednak o organizację indywidualnego nauczania, lecz indywidualne realizowanie niektórych przedmiotów. Czy takie rozwiązanie jest możliwe, jeżeli nie wskazano go w orzeczeniu?
Przeczytaj również:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.