Jak przygotować schematy i system nagród dla dziecka ze spektrum autyzmu i ADHD? Praktyczne wskazówki do opracowania planu aktywności i rutyny

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 25 lipca 2025
  Jak przygotować schematy i system nagród dla dziecka ze spektrum autyzmu i ADHD? Praktyczne wskazówki do opracowania planu aktywności i rutyny

Uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ADHD lepiej funkcjonują w przewidywalnym, uporządkowanym środowisku. Właśnie dlatego istotne jest przygotowanie odpowiednich schematów dnia w domu i w szkole, ustalenie zasad współpracy z rodzicami oraz wdrożenie systemów nagradzania – zarówno w środowisku domowym, jak i szkolnym. Poniższy artykuł przedstawia przykładowe rozwiązania, które można wdrożyć w pracy z uczniem.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zaplanować schemat dnia w domu i w szkole dla dziecka?
  • Jakie zasady współpracy z rodzicami zwiększają skuteczność wsparcia ucznia?
  • Jakie formy nagród można stosować w szkole i w domu?
  • Dlaczego strukturyzacja i przewidywalność są tak istotne w pracy z dzieckiem ze spektrum?
  • Jakie elementy powinien zawierać skuteczny system motywacyjny?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 25 lipca 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy