Uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ADHD lepiej funkcjonują w przewidywalnym, uporządkowanym środowisku. Właśnie dlatego istotne jest przygotowanie odpowiednich schematów dnia w domu i w szkole, ustalenie zasad współpracy z rodzicami oraz wdrożenie systemów nagradzania – zarówno w środowisku domowym, jak i szkolnym. Poniższy artykuł przedstawia przykładowe rozwiązania, które można wdrożyć w pracy z uczniem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak zaplanować schemat dnia w domu i w szkole dla dziecka?
- Jakie zasady współpracy z rodzicami zwiększają skuteczność wsparcia ucznia?
- Jakie formy nagród można stosować w szkole i w domu?
- Dlaczego strukturyzacja i przewidywalność są tak istotne w pracy z dzieckiem ze spektrum?
- Jakie elementy powinien zawierać skuteczny system motywacyjny?
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.