spektrum autyzmu

Rola zabawy w nauczaniu i terapii dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu

Rola zabawy w nauczaniu i terapii dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu

Szkolenie „Rola zabawy w nauczaniu i terapii dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu” zawiera najistotniejsze informacje dotyczące rozwoju, zaburzeń i celów zabawy dziecięcej. Jego uczestnicy poszerzą warsztat pracy potrzebny do skutecznego nauczania i terapii dziecka z ASD. Poznają etapy normatywnego rozwoju zabawy dziecka oraz dowiedzą się, z jakich przyczyn najmłodsi z zaburzeniem ze spektrum autyzmu bawią się w sposób nietypowy lub nie potrafią się bawić. Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli zrozumieć zachowania podopiecznych i zaplanować skuteczne formy nauki. Ekspertka Agnieszka Stefaniak-Szołyga wyjaśni między innymi, czym dla dziecka jest zabawa, jakie są rodzaje zabawy i jakie są jej cele, jak wygląda zabawa dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu i z czego wynikają różnice względem zabawy dziecka rozwijającego się neurotypowo. W przystępny sposób wytłumaczy, w jakim celu i jak uczyć dziecko bawienia się. Webinar dedykowany jest wszystkim nauczycielom i specjalistom pracującym z najmłodszymi pacjentami, ale w szczególności tym, którzy mają kontakt z dziećmi z podejrzeniem lub diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Korzyści dla uczestnika:
  • zrozumiesz etapy rozwoju zabawy u dzieci rozwijających się normatywnie oraz dowiesz się, dlaczego zabawa dzieci z autyzmem może wyglądać inaczej,
  • poznasz specyfikę zabawy dzieci ze spektrum autyzmu, zrozumiesz przyczyny nietypowych zachowań i ich wpływ na rozwój dziecka,
  • nauczysz się, dlaczego i jak uczyć dzieci bawić się oraz poznasz skuteczne metody nauczania tej umiejętności,
  • dowiesz się, jak wykorzystać zabawę jako narzędzie terapeutyczne i edukacyjne, aby wspierać rozwój dzieci z autyzmem,
  • otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące pracy z dziećmi z autyzmem.
Zachowania autoagresywne u ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Zachowania autoagresywne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Styczeń 2025 r.

„Zachowania autoagresywne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” to specjalistyczne szkolenie przekazujące wiedzę na temat złożoności zachowań autoagresywnych wśród uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Szkolenie jest przeznaczone zarówno dla nauczycieli w szkołach podstawowych, jak i ponadpodstawowych, którzy chcą poznać wskazówki dotyczące rozpoznawania, rozumienia i interwencji w przypadku zachowań autoagresywnych. Ekspertka, bazując na swoim doświadczeniu, omawia kluczowe aspekty związane z neuroróżnorodnością oraz wpływem różnych czynników na zachowania uczniów.

Korzyści dla uczestnika:
  • Zdobycie szczegółowej wiedzy na temat różnych rodzajów zachowań autoagresywnych oraz czynników wpływających na ich występowanie.
  • Poznanie skutecznych metod interwencji i postępowania w przypadku zachowań autoagresywnych w celu zapewnienia efektywnego wsparcia dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
  • Zrozumienie wpływu czynników, takich jak napady padaczkowe, alergie, sposób odżywiania oraz zaburzenia przetwarzania sensorycznego, na zachowania agresywne i autoagresywne.
  • Nabycie umiejętności redukcji lęku i stresu w celu przeciwdziałania zachowaniom autoagresywnym.
  • Zdobycie praktycznych narzędzi i technik, które ułatwią pracę z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pomagając im w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie ze stresem i niepokojem, zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej.
  Nieoczywiste znaczenie codziennych zdań. Rozumienie i stosowanie związków frazeologicznych

Nieoczywiste znaczenie codziennych zdań. Rozumienie i stosowanie związków frazeologicznych

  Jak wesprzeć ucznia w procesie diagnozy pod kątem zaburzeń ze spektrum autyzmu?

Jak wesprzeć ucznia w procesie diagnozy pod kątem zaburzeń ze spektrum autyzmu?

Nauczyciele i rodzice mają coraz większą wiedzę o charakterystyce zaburzeń nierozwojowych, jakim jest między innymi spektrum autyzmu. Rosnąca świadomość społeczna w zakresie zdrowia psychicznego sprawia, że coraz więcej uczniów zostaje skierowanych na diagnozę psychologiczną. Niektórzy uczniowie sami decydują się poprosić dorosłych o pomoc i diagnozę. Dla większości dzieci i nastolatków proces diagnostyczny jest jednak stresujący, budzi sprzeczne emocje. Jak wesprzeć ucznia w tym trudnym czasie i pomoc mu poradzić sobie z emocjonalnymi konsekwencjami diagnozy?

Jestem jakiś inny, dziwny. Nie rozumiem, o co im chodzi. Przytłacza mnie ten hałas, nie wiem, jak oni sobie z tym radzą. Nikt mnie nie rozumie, moi rówieśnicy w ogóle nie chcą mnie słuchać. Uczniowie ze spektrum autyzmu, którzy nie mając diagnozy nie znają źródeł swoich problemów, przeżywają w grupie rówieśniczej niezwykle silne emocje. Często towarzyszy im poczucie, że nigdzie nie pasują, że coś robią nie tak, ale nie wiedzą co. Mają trudności z rozumieniem sytuacji społecznych, podejmowaniem i utrzymywaniem interakcji z rówieśnikami, ale nie rozumieją, dlaczego tak jest. Charakterystyczne dla spektrum autyzmu sztywne wzorce zachowań nie ułatwiają bycia wśród równolatków.   Młodzież oraz dzieci ze spektrum autyzmu mają często niecodzienne zainteresowania, o których uwielbiają opowiadać. Ich koledzy reagują na to różnie – czasem ukrywając znudzenie, innym razem wręcz wykluczając dziecko z grupy. Wiele zależy od tego, jaki jest poziom świadomości różnorodnych potrzeb w grupie i akceptacji dla odmienności. Sztywność w zachowaniu osób w spektrum bywa dla innych niezrozumiała. Ci uczniowie potrzebują stałości, przewidywalności w otoczeniu i przede wszystkim rytmie dnia. Źle znoszą narażenie na zbyt silne bodźce – hałas, tłok, intensywne zapachy, silne światło.   Brak diagnozy w sytuacji, w której objawy wpływają na codzienne funkcjonowanie i jakość życia ucznia to prosty przepis na pogłębiające się poczucie zdezorientowania i bezradności.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wesprzeć ucznia w czasie diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu?
  • Dlaczego proces diagnostyczny może być stresujący dla uczniów?
  • Które instytucje przeprowadzają diagnozę spektrum autyzmu?
  • Jakie emocje mogą towarzyszyć uczniom i ich rodzinom po diagnozie spektrum autyzmu?
  • Jakie korzyści przynosi diagnoza spektrum autyzmu dla uczniów i ich rodzin?
  • Jak rozmawiać z uczniem o diagnozie spektrum autyzmu, aby wspierać go w obniżeniu napięcia i lęku?
  • Jakie emocje towarzyszą uczniom z nierozpoznanym spektrum autyzmu w grupie rówieśniczej?
  Dzień Przyjaciela. karty pracy na temat przyjaźni i zaufania

Dzień Przyjaciela. Karty pracy na temat przyjaźni i zaufania

Zestaw kart pracy dotyczących przyjaźni jest idealnym narzędziem dla nauczycieli, którzy pragną wspierać swoich uczniów w budowaniu zdrowych i trwałych relacji. Poprzez analizę opowiadania, uczniowie uczą się, jak ważne w przyjaźni są zaufanie, lojalność i wsparcie. Ćwiczenia zawarte w zestawie pomagają w identyfikacji i zrozumieniu kluczowych wartości przyjaźni oraz w praktycznym zastosowaniu ich w codziennym życiu. Karty pracy nie tylko wzbogacają wiedzę teoretyczną, ale również stymulują rozwój umiejętności krytycznego myślenia poprzez pytania refleksyjne oraz scenariusze do analizy. Uczniowie mają okazję zastanowić się nad własnym zachowaniem, rozpoznać zagrożenia płynące z powierzchownych relacji oraz dowiedzieć się, jak unikać manipulacji.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Jak rozmawiać z dziećmi o autyzmie? Poradnik o spektrum autyzmu dla nauczycieli

Jak rozmawiać z dziećmi o autyzmie? Poradnik o spektrum autyzmu dla nauczycieli

Zaburzenia ze spektrum autyzmu to temat, który może wydawać się trudny do omówienia z uczniami. Jednak jego zrozumienie jest bardzo ważnym krokiem do wykształcenia empatii, akceptacji i wsparcia dla osób, które mogą postrzegać świat inaczej niż większość. W środowisku szkolnym rozmowa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu nabiera szczególnego znaczenia. Szkoła to miejsce, w którym dzieci spędzają dużo czasu, zdobywają nie tylko wiedzę, ale także kompetencje społeczne. To tu kształtują się ich postawy wobec odmienności. Ucząc dzieci, jak rozmawiać o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i jak wspierać kolegów i koleżanki, nauczyciel przyczynia się do tworzenia bezpiecznego i przyjaznego środowiska dla wszystkich uczniów. Dowiedz się, jak rozmawiać z dziećmi o zaburzeniach ze spektrum autyzmu.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest spektrum autyzmu i dlaczego zrozumienie jego różnorodności jest szczególnie ważne?
  • Jakie są najczęściej powielane mity dotyczące osób ze spektrum autyzmu?
  • Jak naturalnie wprowadzić temat autyzmu podczas rozmowy z dziećmi?
  • Jak dostosować komunikację o autyzmie do wieku i etapu rozwojowego dziecka?
  • Jakie znaczenie ma używanie jasnego i pozytywnego języka podczas rozmów o autyzmie?
  • Jakie aktywności mogą pomóc uczniom lepiej zrozumieć doświadczenia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?
Sprawdź inne serwisy