W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 24 sierpnia 2022

Dorastanie to czas bardzo intensywnego budowania relacji rówieśniczych. Zmiany, jakie przynosi dojrzewanie sprawiają, że dotychczasowe kontakty interpersonalne ulegają modyfikacjom. Nastolatki szukają zarówno własnej tożsamości, ale i grupy rówieśniczej, w której będą akceptowani. Zdarza się, że dołączają do grup, których wartości wcale nie wyznają. Bardzo ważna jest więc edukacja w zakresie budowania relacji, które będą satysfakcjonujące dla wszystkich stron. Scenariusz ma za zadanie pomóc kilkunastolatkom określić własne potrzeby i odnaleźć relacje, w których poczują się bezpiecznie.

Uczestnicy uczniowie klas VI-VIII
Cele ogólne rozwijanie kompetencji związanych z budowaniem relacji
Cele szczegółowe
  • psychoedukacja na temat wartości w relacjach interpersonalnych
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych
  • przeciwdziałanie mechanizmom wykluczenia w grupie rówieśniczej
  • obniżenie lęku przed oceną innych
  • trening rozumienia i wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
Potrzebne materiały
  • Karta pracy nr 1. Przyjaźń w procesie
  • Karta pracy nr 2. Przyjacielskie (?) historie
  • długopisy, ołówki
  • małe, samoprzylepne karteczki
  • duże kartony
  • mazaki, kredki
Czas trwania zajęć 20-30 minut
Liczba uczestników 30-30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 24 sierpnia 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy