Nie bój się tremy! Scenariusz oswajający lęk przed wystąpieniami publicznymi dla uczniów klas VI–VIII

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 10 sierpnia 2022

Lęk przed ekspozycją społeczną może przyjmować różne rozmiary. Trema przed premierą szkolnego przedstawienia czy deklamacją wiersza na forum klasy jest zupełnie naturalna. Normalne jest szybsze bicie serca, wzmożone pocenie się, poczucie wzmożonego niepokoju przed trudną sytuacją. Jednak czasem w miejsce zwykłej tremy wkrada się paraliżujący lęk. Wielu uczniów jak ognia unika wystąpień publicznych. Jak pomóc im oswoić sytuację ekspozycji społecznej? Jak obniżyć napięcie, opanować nieprzyjemne odczucia fizyczne, które mu towarzyszą? Scenariusz przeznaczony jest dla zespołów klasowych, w których występowanie publiczne jest okupione dużym kosztem emocjonalnym.

Uczestnicy Uczniowie klas VI–VIII
Cel główny Obniżenie napięcia w sytuacjach ekspozycji społecznej
Cele szczegółowe
  • obniżenie lęku związanego z wystąpieniami publicznymi
  • analiza sytuacji ekspozycji społecznej ­– psychoedukacja
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
  • trening wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie umiejętności korzystania z wyobraźni
Potrzebne materiały
  • Załącznik nr 1. Termometr uczuć
  • Załącznik nr 2. Góra lodowa lęku
  • Załącznik nr 3. Przemówienie  Grety Thunberg
  • długopisy, ołówki
  • małe, samoprzylepne karteczki
  • duże kartony
  • mazaki, kredki
  • stare gazety
  • klej
  • nożyczki
Czas trwania zajęć 2x45 minut
Liczba uczestników 20-30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 10 sierpnia 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy