przyjaźń

Case study. Moja znajomość nie działa w świecie offline. Jak rozwijać relacje z innymi na żywo?

Case study. Moja znajomość nie działa w świecie offline. Jak rozwijać relacje z innymi na żywo?

Sieć internetowa stała się dla wielu z nas nieodłączną częścią codziennego życia, umożliwiającą natychmiastową komunikację z ludźmi z całego świata. Dzięki temu możemy nawiązywać relacje z osobami, które dzielą z nami podobne zainteresowania, doświadczenia czy nawet problemy. Często zdarza się, że takie internetowe przyjaźnie wydają się być bardziej autentyczne i głębokie niż te, które pielęgnujemy w rzeczywistości, na przykład w szkole czy w miejscu pracy. Może się to zdarzyć dlatego, że wirtualne środowisko daje pewien rodzaj anonimowości, co pozwala na otwarcie się i swobodne dzielenie się myślami. Zachęcam do pobrania naszych kart pracy z case study dla uczniów. Materiały te zostały przygotowane specjalnie z myślą o młodzieży, aby pomóc im zrozumieć, że internetowe znajomości, choć fascynujące, mogą być mylące. Celem jest uświadomienie im, że nie zawsze to, co prezentuje się w sieci, jest prawdziwe, oraz jak ważny jest prawdziwy, ludzki kontakt. Pomoże to uczniom nawiązywać zdrowe relacje zarówno online, jak i offline.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Prawdziwi i fałszywi przyjaciele. Scenariusz zajęć dla uczniów

Prawdziwi i fałszywi przyjaciele. Scenariusz zajęć dla uczniów

Umiejętność odróżniania prawdziwych i fałszywych przyjaciół to umiejętność kluczowa dla rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów. Dzięki temu będą w stanie budować zdrowe i oparte na wsparciu relacje z innymi. Odróżnienie toksycznych znajomości od prawdziwych przyjaźni pozwoli im uniknąć negatywnych wpływów i chronić dobre samopoczucie. Wiedza w tym temacie pomoże uczniom wybrać otoczenie, które ich wspiera i pozwoli im rozwijać się w pozytywny sposób. Poprowadzenie zajęć z wykorzystaniem niniejszego scenariusza daje nauczycielowi okazję do edukacji społecznej i emocjonalnej, która wpływa na rozwój uczniów w sferze interpersonalnej.

Uczestnicy Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Cele
  • wprowadzenie pojęcia prawdziwych przyjaciół i fałszywych przyjaciół
  • zrozumienie cech charakteru, zachowań i relacji, które odróżniają prawdziwych przyjaciół od fałszywych
  • wyposażenie uczniów w narzędzia do rozpoznawania i budowania zdrowych przyjaźni
  • promowanie refleksji nad własnymi relacjami przyjacielskimi i wartości przyjaźni
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Cechy prawdziwego przyjaciela
  • załącznik nr 2. Cechy fałszywego przyjaciela
  • załącznik nr 3. Dialog o stresie/Dialog o plotkach
  • kartki A4
  • kredki, mazaki
Liczba uczestników zespół klasowy
Czas trwania 45 minut
Kim jest przyjaciel?_page-0001

Przyjaźń – materiały do pracy z uczniami w spektrum autyzmu

W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

Dorastanie to czas bardzo intensywnego budowania relacji rówieśniczych. Zmiany, jakie przynosi dojrzewanie sprawiają, że dotychczasowe kontakty interpersonalne ulegają modyfikacjom. Nastolatki szukają zarówno własnej tożsamości, ale i grupy rówieśniczej, w której będą akceptowani. Zdarza się, że dołączają do grup, których wartości wcale nie wyznają. Bardzo ważna jest więc edukacja w zakresie budowania relacji, które będą satysfakcjonujące dla wszystkich stron. Scenariusz ma za zadanie pomóc kilkunastolatkom określić własne potrzeby i odnaleźć relacje, w których poczują się bezpiecznie.

Uczestnicy uczniowie klas VI-VIII
Cele ogólne rozwijanie kompetencji związanych z budowaniem relacji
Cele szczegółowe
  • psychoedukacja na temat wartości w relacjach interpersonalnych
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych
  • przeciwdziałanie mechanizmom wykluczenia w grupie rówieśniczej
  • obniżenie lęku przed oceną innych
  • trening rozumienia i wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
Potrzebne materiały
  • Karta pracy nr 1. Przyjaźń w procesie
  • Karta pracy nr 2. Przyjacielskie (?) historie
  • długopisy, ołówki
  • małe, samoprzylepne karteczki
  • duże kartony
  • mazaki, kredki
Czas trwania zajęć 20-30 minut
Liczba uczestników 30-30 osób
Sprawdź inne serwisy