przyjaźń

  Dzień Przyjaciela. karty pracy na temat przyjaźni i zaufania

Dzień Przyjaciela. Karty pracy na temat przyjaźni i zaufania

Zestaw kart pracy dotyczących przyjaźni jest idealnym narzędziem dla nauczycieli, którzy pragną wspierać swoich uczniów w budowaniu zdrowych i trwałych relacji. Poprzez analizę opowiadania, uczniowie uczą się, jak ważne w przyjaźni są zaufanie, lojalność i wsparcie. Ćwiczenia zawarte w zestawie pomagają w identyfikacji i zrozumieniu kluczowych wartości przyjaźni oraz w praktycznym zastosowaniu ich w codziennym życiu. Karty pracy nie tylko wzbogacają wiedzę teoretyczną, ale również stymulują rozwój umiejętności krytycznego myślenia poprzez pytania refleksyjne oraz scenariusze do analizy. Uczniowie mają okazję zastanowić się nad własnym zachowaniem, rozpoznać zagrożenia płynące z powierzchownych relacji oraz dowiedzieć się, jak unikać manipulacji.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Case study. Moja znajomość nie działa w świecie offline. Jak rozwijać relacje z innymi na żywo?

Case study. Moja znajomość nie działa w świecie offline. Jak rozwijać relacje z innymi na żywo?

Sieć internetowa stała się dla wielu z nas nieodłączną częścią codziennego życia, umożliwiającą natychmiastową komunikację z ludźmi z całego świata. Dzięki temu możemy nawiązywać relacje z osobami, które dzielą z nami podobne zainteresowania, doświadczenia czy nawet problemy. Często zdarza się, że takie internetowe przyjaźnie wydają się być bardziej autentyczne i głębokie niż te, które pielęgnujemy w rzeczywistości, na przykład w szkole czy w miejscu pracy. Może się to zdarzyć dlatego, że wirtualne środowisko daje pewien rodzaj anonimowości, co pozwala na otwarcie się i swobodne dzielenie się myślami. Zachęcam do pobrania naszych kart pracy z case study dla uczniów. Materiały te zostały przygotowane specjalnie z myślą o młodzieży, aby pomóc im zrozumieć, że internetowe znajomości, choć fascynujące, mogą być mylące. Celem jest uświadomienie im, że nie zawsze to, co prezentuje się w sieci, jest prawdziwe, oraz jak ważny jest prawdziwy, ludzki kontakt. Pomoże to uczniom nawiązywać zdrowe relacje zarówno online, jak i offline.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Prawdziwi i fałszywi przyjaciele. Scenariusz zajęć dla uczniów

Prawdziwi i fałszywi przyjaciele. Scenariusz zajęć dla uczniów

Umiejętność odróżniania prawdziwych i fałszywych przyjaciół to umiejętność kluczowa dla rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów. Dzięki temu będą w stanie budować zdrowe i oparte na wsparciu relacje z innymi. Odróżnienie toksycznych znajomości od prawdziwych przyjaźni pozwoli im uniknąć negatywnych wpływów i chronić dobre samopoczucie. Wiedza w tym temacie pomoże uczniom wybrać otoczenie, które ich wspiera i pozwoli im rozwijać się w pozytywny sposób. Poprowadzenie zajęć z wykorzystaniem niniejszego scenariusza daje nauczycielowi okazję do edukacji społecznej i emocjonalnej, która wpływa na rozwój uczniów w sferze interpersonalnej.

Uczestnicy Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Cele
  • wprowadzenie pojęcia prawdziwych przyjaciół i fałszywych przyjaciół
  • zrozumienie cech charakteru, zachowań i relacji, które odróżniają prawdziwych przyjaciół od fałszywych
  • wyposażenie uczniów w narzędzia do rozpoznawania i budowania zdrowych przyjaźni
  • promowanie refleksji nad własnymi relacjami przyjacielskimi i wartości przyjaźni
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Cechy prawdziwego przyjaciela
  • załącznik nr 2. Cechy fałszywego przyjaciela
  • załącznik nr 3. Dialog o stresie/Dialog o plotkach
  • kartki A4
  • kredki, mazaki
Liczba uczestników zespół klasowy
Czas trwania 45 minut
Kim jest przyjaciel?_page-0001

Przyjaźń – materiały do pracy z uczniami w spektrum autyzmu

W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

Dorastanie to czas bardzo intensywnego budowania relacji rówieśniczych. Zmiany, jakie przynosi dojrzewanie sprawiają, że dotychczasowe kontakty interpersonalne ulegają modyfikacjom. Nastolatki szukają zarówno własnej tożsamości, ale i grupy rówieśniczej, w której będą akceptowani. Zdarza się, że dołączają do grup, których wartości wcale nie wyznają. Bardzo ważna jest więc edukacja w zakresie budowania relacji, które będą satysfakcjonujące dla wszystkich stron. Scenariusz ma za zadanie pomóc kilkunastolatkom określić własne potrzeby i odnaleźć relacje, w których poczują się bezpiecznie.

Uczestnicy uczniowie klas VI-VIII
Cele ogólne rozwijanie kompetencji związanych z budowaniem relacji
Cele szczegółowe
  • psychoedukacja na temat wartości w relacjach interpersonalnych
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych
  • przeciwdziałanie mechanizmom wykluczenia w grupie rówieśniczej
  • obniżenie lęku przed oceną innych
  • trening rozumienia i wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
Potrzebne materiały
  • Karta pracy nr 1. Przyjaźń w procesie
  • Karta pracy nr 2. Przyjacielskie (?) historie
  • długopisy, ołówki
  • małe, samoprzylepne karteczki
  • duże kartony
  • mazaki, kredki
Czas trwania zajęć 20-30 minut
Liczba uczestników 30-30 osób
Toksyczna przyjaźń. Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera

Toksyczna przyjaźń. Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera

Sprawdź inne serwisy