budowanie relacji

W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

W przyjaźni cenię sobie… Scenariusz zajęć o rozwoju satysfakcjonujących relacji dla uczniów klas VI - VIII

Dorastanie to czas bardzo intensywnego budowania relacji rówieśniczych. Zmiany, jakie przynosi dojrzewanie sprawiają, że dotychczasowe kontakty interpersonalne ulegają modyfikacjom. Nastolatki szukają zarówno własnej tożsamości, ale i grupy rówieśniczej, w której będą akceptowani. Zdarza się, że dołączają do grup, których wartości wcale nie wyznają. Bardzo ważna jest więc edukacja w zakresie budowania relacji, które będą satysfakcjonujące dla wszystkich stron. Scenariusz ma za zadanie pomóc kilkunastolatkom określić własne potrzeby i odnaleźć relacje, w których poczują się bezpiecznie.

Uczestnicy uczniowie klas VI-VIII
Cele ogólne rozwijanie kompetencji związanych z budowaniem relacji
Cele szczegółowe
  • psychoedukacja na temat wartości w relacjach interpersonalnych
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych
  • przeciwdziałanie mechanizmom wykluczenia w grupie rówieśniczej
  • obniżenie lęku przed oceną innych
  • trening rozumienia i wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
Potrzebne materiały
  • Karta pracy nr 1. Przyjaźń w procesie
  • Karta pracy nr 2. Przyjacielskie (?) historie
  • długopisy, ołówki
  • małe, samoprzylepne karteczki
  • duże kartony
  • mazaki, kredki
Czas trwania zajęć 20-30 minut
Liczba uczestników 30-30 osób
Sprawdź inne serwisy