On się ze mną nie bawi… Zajęcia rozwijające umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji

Izabella Lutze

Autor: Izabella Lutze

Dodano: 30 czerwca 2017

Scenariusz dla klas I-III rozwijający umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami oraz radzenia sobie z emocjami.

Uczestnicy uczniowie klas I–III szkół podstawowych
Cele ogólne
  • rozwijanie kompetencji psychospołecznych, potrzebnych do nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami,
  • rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy
Cele szczegółowe, uczeń
  • potrafi nawiązywać rozmowę z rówieśnikami,
  • doskonali umiejętność współpracy w grupie i wspólnej zabawy z rówieśnikami,
  • radzi sobie z emocjami,
  • potrafi sformułować krótki komunikat SMS-owy służący nawiązywaniu kontaktu
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały
  • drobne zabawki przyniesione przez dzieci (figurki, pluszaki, samochodziki),
  • torebka lub koszyk na zabawki przyniesione przez dzieci,
  • 3 arkusze szarego papieru,
  • kartka A3 biała x liczba 5-osobowych grup,
  • kredki x liczba 5-osobowych grup,
  • kartki A4 x liczba 2-osobowych zespołów,
  • butelki po wodzie mineralnej 0,25 l x liczba 4-osobowych zespołów,
  • miseczki z ryżem (1 torebka) x liczba 4-osobowych zespołów,
  • załącznik SMS x liczba 2-osobowych zespołów
  • załącznik Detektor przyjaźni dla każdego dziecka
Liczba uczestników 25–30 dzieci

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 30 czerwca 2017

Autor: Izabella Lutze

Pedagog andragog, kierownik Wydziału Diagnozy i Współpracy z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi oraz Zespołu Diagnozy Psychologiczno-Pedagogicznej w ORE. Zajmuje się problematyką dotyczącą poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego oraz diagnozy i planowania procesu postdiagnostycznego. Trener i lider programów oraz projektów z zakresu rozwijania umiejętności psychospołecznych uczniów. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i specjalistów z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowania, organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy