Scenariusz dla klas I-III rozwijający umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami oraz radzenia sobie z emocjami.
Uczestnicy
|
uczniowie klas I–III szkół podstawowych
|
Cele ogólne
|
- rozwijanie kompetencji psychospołecznych, potrzebnych do nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami,
- rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy
|
Cele szczegółowe, uczeń
|
- potrafi nawiązywać rozmowę z rówieśnikami,
- doskonali umiejętność współpracy w grupie i wspólnej zabawy z rówieśnikami,
- radzi sobie z emocjami,
- potrafi sformułować krótki komunikat SMS-owy służący nawiązywaniu kontaktu
|
Czas trwania
|
45 minut
|
Potrzebne materiały
|
- drobne zabawki przyniesione przez dzieci (figurki, pluszaki, samochodziki),
- torebka lub koszyk na zabawki przyniesione przez dzieci,
- 3 arkusze szarego papieru,
- kartka A3 biała x liczba 5-osobowych grup,
- kredki x liczba 5-osobowych grup,
- kartki A4 x liczba 2-osobowych zespołów,
- butelki po wodzie mineralnej 0,25 l x liczba 4-osobowych zespołów,
- miseczki z ryżem (1 torebka) x liczba 4-osobowych zespołów,
- załącznik SMS x liczba 2-osobowych zespołów
- załącznik Detektor przyjaźni dla każdego dziecka
|
Liczba uczestników
|
25–30 dzieci
|
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Izabella Lutze
Pedagog andragog, kierownik Wydziału Diagnozy i Współpracy z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi oraz Zespołu Diagnozy Psychologiczno-Pedagogicznej w ORE. Zajmuje się problematyką dotyczącą poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego oraz diagnozy i planowania procesu postdiagnostycznego. Trener i lider programów oraz projektów z zakresu rozwijania umiejętności psychospołecznych uczniów. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i specjalistów z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowania, organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.