WOPFU oraz IPET ucznia z niepełnosprawnością wzroku. Od diagnozy do praktycznych rozwiązań
Więcej
„Od mowy do rozmowy. Uczeń z zaburzeniami mowy wynikającymi ze spektrum autyzmu” to szkolenie adresowane do nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach. Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się, czym jest rozmowa oraz dlaczego wysoka ocena samej mowy, w tym liczby znanych uczniowi słów, nie jest wystarczająca, by uznać, że mówi on w ujęciu pragmalingwistycznym. Ekspertka dzieli się ze słuchaczami swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem w pracy dydaktycznej i terapeutycznej z uczniami z ASD. Poddaje analizie przykładowe rozmowy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Wskazuje typowe cechy komunikowania się osób z tym zaburzeniem. Wyjaśnia przyczyny określonych zachowań komunikacyjnych, proponuje działania ułatwiające skuteczną komunikację podczas zajęć lekcyjnych. Tłumaczy, jakie cechy ma pełnowartościowa rozmowa i które jej elementy najczęściej są zaburzone u uczniów ze spektrum autyzmu. Przekazane informacje pozwolą zrozumieć przyczyny zachowań komunikacyjnych uczniów z ASD. Stanowią wartościową podpowiedź, jak trafnie zindywidualizować proces nauczania i dostosować go do potrzeb uczniów z zaburzeniem komunikacji wynikającym z zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Zaloguj się