Listopad 2025 r.
Dwuczęściowy webinar skierowany jest do nauczycieli, pedagogów specjalnych, psychologów szkolnych, dyrektorów oraz wszystkich osób zaangażowanych w proces edukacji uczniów z niepełnosprawnością wzroku. Prowadząca dzieli się sprawdzonymi rozwiązaniami, które ułatwiają codzienną pracę z uczniem słabowidzącym lub niewidomym. Webinar jest szczególnie polecany nauczycielom i specjalistom, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie diagnozy funkcjonalnej i planowania wsparcia.
Grudzień 2025 r.
Wejście w życie rozporządzenia MEiN z 14 września 2024 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli stanowiło niemałą rewolucję w podejściu do wymagań, które muszą spełniać osoby prowadzące zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Ostatnie dwa lata pozwoliły na zweryfikowanie skuteczności nowych regulacji, a następnie – wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie zmian, które ułatwią zatrudnianie nauczycieli, w szczególności specjalistów. Podczas webinaru „Kwalifikacje wymagane od nauczycieli specjalistów od 1 września 2025/2026” Marta Wysocka omawia aktualne przepisy dotyczące kwalifikacji wymaganych od nauczycieli – szczególnie koncentrując się na zmianach obowiązujących od 28 sierpnia 2025 r.
Styczeń 2026 r.
Edukacja ucznia z niepełnosprawnością wzroku wymaga szczególnej uwagi i odpowiedniego przygotowania kadry pedagogicznej. Skuteczność procesu dydaktycznego zależy od właściwego dostosowania metod nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia oraz organizacji środowiska szkolnego. Podczas webinaru „Dobre praktyki w pracy z uczniem z niepełnosprawnością wzroku” ekspertka Magdalena Kokot-Rybińska podpowiada, jakie praktyki sprzyjają rozwojowi samodzielności, integracji społecznej i pełnemu uczestnictwu dziecka ze wspomnianym typem niepełnosprawności w edukacji i życiu szkoły.