Październik 2024 r.
„Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej” to kompleksowe szkolenie, które zawiera cenne wskazówki i praktyczne porady pomocne podczas planowania i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Szkolenie jest dedykowane zarówno nauczycielom pracującym w szkołach podstawowych, jak i ponadpodstawowych – uczestnicy mogą dowiedzieć się, jak dostosować metody pracy do potrzeb różnych grup wiekowych oraz poziomów edukacyjnych. Ekspertka dzieli się swoim bogatym doświadczeniem, omawiając kluczowe aspekty organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, które pomagają w rozwijaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Listopad 2024 r.
Szkolenie „Rola zabawy w nauczaniu i terapii dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu” zawiera najistotniejsze informacje dotyczące rozwoju, zaburzeń i celów zabawy dziecięcej. Jego uczestnicy poszerzą warsztat pracy potrzebny do skutecznego nauczania i terapii dziecka z ASD. Poznają etapy normatywnego rozwoju zabawy dziecka oraz dowiedzą się, z jakich przyczyn najmłodsi z zaburzeniem ze spektrum autyzmu bawią się w sposób nietypowy lub nie potrafią się bawić. Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli zrozumieć zachowania podopiecznych i zaplanować skuteczne formy nauki. Ekspertka Agnieszka Stefaniak-Szołyga wyjaśni między innymi, czym dla dziecka jest zabawa, jakie są rodzaje zabawy i jakie są jej cele, jak wygląda zabawa dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu i z czego wynikają różnice względem zabawy dziecka rozwijającego się neurotypowo. W przystępny sposób wytłumaczy, w jakim celu i jak uczyć dziecko bawienia się. Webinar dedykowany jest wszystkim nauczycielom i specjalistom pracującym z najmłodszymi pacjentami, ale w szczególności tym, którzy mają kontakt z dziećmi z podejrzeniem lub diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Grudzień 2024 r.
Szkolenie „Zaburzenia sensoryczne u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” to kompendium wiedzy na temat przetwarzania bodźców przez osoby z diagnozą ASD. Ekspertka Izabela Gelleta tłumaczy w nim, jak zaburzenia SI wpływają na sposób funkcjonowania dziecka dotkniętego spektrum autyzmu. Wyjaśnia, czy każde dziecko z diagnozą ASD ma zaburzenia integracji sensorycznej oraz które zachowania dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu mogą wynikać z zaburzeń SI. Podpowiada, jakiego rodzaju bodźce mogą potęgować niepożądane zachowania wynikające z zaburzeń przetwarzania zmysłowego i w jaki sposób zorganizować miejsce nauki lub terapii. Szkolenie adresowane jest do wszystkich nauczycieli i terapeutów, którzy w swojej praktyce zawodowej mają kontakt z osobami z podejrzeniem lub diagnozą ASD. Uczestnictwo w webinarze pozwoli zdobyć wartościową wiedzę, konieczną do skutecznego nauczania i terapii, ułatwi zrozumienie postępowania podopiecznych i zaplanowanie trafnych działań dydaktycznych.