Maj 2025 r.
„Uczeń z zaburzeniami przetwarzania słuchowego” to webinar skierowany do nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zawiera liczne praktyczne porady pomocne podczas prowadzenia zajęć z uczniem, u którego stwierdzono lub podejrzewa się zaburzenia percepcji słuchowej. Ekspertka dzieli się ze słuchaczami swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem. Wyjaśnia przyczyny zachowań i problemów typowych dla osób z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Proponuje skuteczne i możliwe do zastosowania w warunkach szkolnych działania. Podpowiada, w jaki sposób zorganizować przestrzeń do nauki dla ucznia z problemami z przetwarzaniem treści odbieranych drogą słuchową.
Czerwiec 2025 r.
„Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej – trudności i wyzwania” to szkolenie zawierające specjalistyczną wiedzę na temat postępowania z uczniem, u którego podejrzewa się lub zdiagnozowane zostały zaburzenia integracji sensorycznej. Szkolenie skierowane jest w szczególności do nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą dowiedzieć się m.in. które trudności szkolne ucznia mogą być uwarunkowane zaburzeniami SI, z czego wynikają wybrane zachowania dzieci z zaburzeniem integracji zmysłów, w jaki sposób zindywidualizować sposób nauczania – dostosować go do potrzeb i możliwości ucznia. Ekspertka dzieli się ze słuchaczami swoim doświadczeniem, dostarcza nauczycielom niezbędną wiedzę oraz przekazuje wskazówki warte wykorzystania w praktyce zawodowej.
Lipiec 2025 r.
„Diagnoza w edukacji. Znaczenie i zakres procesu diagnostycznego” to pierwszy moduł szkolenia skierowanego do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, którzy w swojej codziennej pracy spotykają się z koniecznością obserwacji i rozpoznawania trudności uczniów. Ekspertka Natalia Perek wprowadza uczestników w tematykę diagnozy jako procesu, który towarzyszy uczniowi na każdym etapie edukacji – od przedszkola po szkołę ponadpodstawową. Szkolenie nie ogranicza się jedynie do definicji diagnozy – prezentuje praktyczne przykłady, omawia różne jej typy oraz pokazuje, jak rozpoznać moment, w którym warto zaproponować uczniowi i jego rodzicom dalsze działania diagnostyczne. Uczestnicy uczą się, jak trafnie identyfikować potrzeby uczniów i jak rozmawiać z rodzicami w sposób, który redukuje lęk, wzmacnia współpracę i realnie wspiera dziecko.