zaburzenia mowy

  Od mowy do rozmowy. Uczeń z zaburzeniami mowy wynikającymi ze spektrum autyzmu

Od mowy do rozmowy. Uczeń z zaburzeniami mowy wynikającymi ze spektrum autyzmu

Przekazane informacje pozwolą zrozumieć przyczyny zachowań komunikacyjnych uczniów z ASD. Stanowią wartościową podpowiedź, jak trafnie zindywidualizować proces nauczania i dostosować go do potrzeb uczniów z zaburzeniem komunikacji wynikającym z zaburzeń ze spektrum autyzmu. 

Październik 2025 r.  „Od mowy do rozmowy. Uczeń z zaburzeniami mowy wynikającymi ze spektrum autyzmu” to szkolenie adresowane do nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach. Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się, czym jest rozmowa oraz dlaczego wysoka ocena samej mowy, w tym liczby znanych uczniowi słów, nie jest wystarczająca, by uznać, że mówi on w ujęciu pragmalingwistycznym. Ekspertka dzieli się ze słuchaczami swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem w pracy dydaktycznej i terapeutycznej z uczniami z ASD. Poddaje analizie przykładowe rozmowy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Wskazuje typowe cechy komunikowania się osób z tym zaburzeniem. Wyjaśnia przyczyny określonych zachowań komunikacyjnych, proponuje działania ułatwiające skuteczną komunikację podczas zajęć lekcyjnych. Tłumaczy, jakie cechy ma pełnowartościowa rozmowa i które jej elementy najczęściej są zaburzone u uczniów ze spektrum autyzmu.  Korzyści dla uczestnika: 
  • dowiesz się, jakie są cechy pełnowartościowej rozmowy, 
  • poznasz typowe cechy komunikowania się uczniów z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, 
  • zdobędziesz wiedzę na temat skutecznych form przekazywania komunikatów uczniom z ASD, 
  • poznasz odpowiedź na pytanie, czy obraz zaburzeń, w tym zaburzenia komunikowania się, u osób ze spektrum autyzmu różni się ze względu na płeć, 
  • zdobędziesz wiedzę na temat elementów niezbędnych do skutecznej komunikacji, 
  • otrzymasz wskazówki do pracy z uczniem z ASD, pomocne zarówno w nauczaniu, jak i terapii.  
Sprawdź inne serwisy