Umiejętność planowania i porządkowania działań to jedno z kluczowych wyzwań dla wielu uczniów ze spektrum autyzmu. Scenariusz zajęć indywidualnych „Planuję, działam, kończę” wspiera rozwój tych kompetencji poprzez proste, ale skuteczne ćwiczenia oparte na wizualizacji, sekwencjonowaniu czynności i pracy z planem działania. Zajęcia są ukierunkowane na kształtowanie samodzielności, koncentracji oraz doskonalenie pamięci roboczej. Proponowane aktywności można elastycznie dostosować do poziomu funkcjonowania ucznia, jego zainteresowań oraz warunków pracy w szkole, dzięki czemu scenariusz stanowi praktyczne narzędzie w codziennej pracy nauczyciela wspierającego lub terapeuty.
| Uczestnicy | uczeń (7–10 lat) ze spektrum autyzmu, wymagający wsparcia w zakresie planowania, organizacji czynności i rozwijania samodzielności |
| Cel główny: | rozwijanie umiejętności planowania, porządkowania czynności oraz doskonalenie pamięci roboczej u ucznia ze spektrum autyzmu. |
| Cele szczegółowe |
Uczeń:
|
| Metody |
|
| Formy pracy |
|
| Potrzebne materiały |
|
| Czas trwania | 60 minut |
| Liczba uczestników | 1 (zajęcia indywidualne) |