Wzmacnianie pozytywnej komunikacji jest kluczowym elementem wspierania rozwoju społecznego uczniów ze spektrum autyzmu. Poniższy scenariusz zajęć indywidualnych został opracowany z myślą o kształtowaniu umiejętności wyrażania uznania, proszenia, przepraszania oraz komplementowania. Zajęcia, oparte na pracy z obrazkami pomagają uczniowi rozwijać kompetencje komunikacyjne, jednocześnie wspierając pamięć roboczą, planowanie działań i porządkowanie czynności. Scenariusz doskonale sprawdzi się na zajęciach ukierunkowanych na rozwijanie samodzielności i przygotowanie ucznia do codziennych sytuacji społecznych.
| Grupa docelowa | uczeń w wieku 7-10 lat z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu | 
| Cele ogólne | 
  | 
| Cele szczegółowe | 
Uczeń:
  | 
| Potrzebne materiały | 
  | 
| Czas trwania | 60 minut | 
| Liczba uczestników | 1 (indywidualna praca z uczniem) |