Uczniowie w spektrum autyzmu mogą mieć trudności z odnajdywaniem się w środowisku szkolnym na początku edukacji. Odpowiednie przygotowanie uczniów przez nauczyciela wspomagającego, pedagoga może nauczyć osoby w spektrum kulturalnego zachowania, grzecznościowych zwrotów i ich stosowania w różnych sytuacjach społecznych, co może pomóc uniknąć nieporozumień. Karty pracy przeznaczone są dla uczniów klas I-III w spektrum autyzmu, mają za zadanie usprawnienie umiejętności komunikacyjnych. Najważmniejsze cele pracy z proponowanymi materiałami to zwrotów grzecznościowych, używanie zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach społecznych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Przepraszanie to nie tylko wyraz dobrej kultury, ale kluczowy składnik w procesie kształtowania relacji międzyludzkich. Dla uczniów, którzy są w fazie kształtowania swojej tożsamości społecznej, zrozumienie istoty przepraszania jest niezbędne. Uczy ich to nie tylko pokory, ale także empatii i odpowiedzialności za swoje działania. Gdy uczniowie popełniają błędy, raniąc innych, przeprosiny stają się narzędziem naprawy wyrządzonej krzywdy. Poprzez akt przepraszania uczą się oni akceptacji własnych błędów, refleksji nad nimi i dążenia do ich naprawy. Ponadto, przepraszanie wzmocni ich zdolność do budowania zaufania, pokazując innym, że są świadomi konsekwencji swoich działań i chcą je naprawić.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ