zwroty grzecznościowe

Zalacznik nr 1. Wyrażenia grzecznościowe _page-0001

Słowa, które budują – wzmacnianie pozytywnej komunikacji. Scenariusz zajęć indywidualnych z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Wzmacnianie pozytywnej komunikacji jest kluczowym elementem wspierania rozwoju społecznego uczniów ze spektrum autyzmu. Poniższy scenariusz zajęć indywidualnych został opracowany z myślą o kształtowaniu umiejętności wyrażania uznania, proszenia, przepraszania oraz komplementowania. Zajęcia, oparte na pracy z obrazkami pomagają uczniowi rozwijać kompetencje komunikacyjne, jednocześnie wspierając pamięć roboczą, planowanie działań i porządkowanie czynności. Scenariusz doskonale sprawdzi się na zajęciach ukierunkowanych na rozwijanie samodzielności i przygotowanie ucznia do codziennych sytuacji społecznych.

Grupa docelowa uczeń w wieku 7-10 lat z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu
Cele ogólne  
  • rozwijanie kompetencji komunikacyjnych: wyrażanie uznania, proszenie, przepraszanie, komplementowanie
  • wzmacnianie pozytywnych form kontaktu z innymi
Cele szczegółowe   Uczeń:
  • rozpoznaje i nazywa pozytywne komunikaty i wyrażenia grzecznościowe,
  • potrafi dopasować określone wyrażenie do sytuacji społecznej,
  • układa proste harmonogramy zadań i odtwarza ciąg zdarzeń,
  • ćwiczy koncentrację i pamięć operacyjną w formie zabawy.
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Obrazki przedstawiające wyrażenia grzecznościowe i pozytywne komunikaty
  • załącznik nr 2. Miłe słowo
  • pudełko na karteczki z załącznika nr 2
Czas trwania 60 minut
Liczba uczestników 1 (indywidualna praca z uczniem)
Sprawdź inne serwisy