
Trudno wyobrazić sobie życie bez nawiązywania współpracy z innymi. Podejmujemy ją często zupełnie nieświadomie. Bez większego zastanowienia pełnimy przeróżne role społeczne, korzystamy z usług innych i oferujemy własne. Umiejętność współpracy to tak naprawdę cały zestaw kompetencji społecznych, które kształtujemy od najmłodszych lat. W procesie edukacyjnym warto już od wczesnych lat kształcić te kompetencje z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Dzieci w spektrum autyzmu często wymagają troskliwego i uważnego wsparcia otoczenia w rozwoju tej sfery.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie trudności w zakresie współpracy i umiejętności społecznych mogą mieć uczniowie w spektrum autyzmu?
- Dlaczego swobodna zabawa nie zawsze wspiera rozwój współpracy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?
- W jaki sposób nauczyciel może wspierać ucznia ze spektrum w pracy grupowej?
- Jakie aktywności edukacyjne pomagają rozwijać współpracę u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu?
- Jak rozpoznać, że zadania zespołowe są dla ucznia z zaburzeniami ze spektrum zbyt trudne?
- Jak wspierać rozwój umiejętności społecznych dziecka z ASD w różnych etapach edukacyjnych?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.