Wspomaganie ucznia na egzaminie ósmoklasisty – zadania nauczyciela wspomagającego w czytaniu i pisaniu

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 30 października 2025
Wspomaganie ucznia na egzaminie ósmoklasisty – zadania nauczyciela wspomagającego w czytaniu i pisaniu

Niektórzy ósmoklasiści podczas egzaminu końcowego będą korzystali z pomocy nauczyciela wspomagającego w czytaniu i pisaniu. Wsparcie to jest jednym z dostosowań warunków przeprowadzania egzaminu. Trzeba pamiętać, że rola tego nauczyciela istotnie różni się od roli nauczyciela współorganizującego proces kształcenia specjalnego. Wspomaganie ucznia na egzaminie ósmoklasisty ogranicza się bowiem do udzielania mu wsparcia w wypełnianiu arkusza, nie zaś rozumienia poleceń czy poszukiwania prawidłowej odpowiedzi na pytanie. Na czym więc dokładnie polega wspomaganie ucznia na egzaminie ósmoklasisty? Jak przebiega korzystanie z obecności i pomocy tego nauczyciela?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kto powinien wspomagać ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego podczas egzaminu ósmoklasisty? 
  • Jakie są obowiązki nauczyciela wspomagającego ucznia na egzaminie ósmoklasisty?
  • Jak wygląda współpraca ucznia z nauczycielem wspomagającym go w czasie egzaminu?
  • Czy nauczyciel wspomagający może zwracać uwagę uczniowi, który się dekoncentruje?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 30 października 2025

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.
Sprawdź inne serwisy