
Nie wszystkie sytuacje wiążące się z koniecznością dostosowania warunków egzaminu da się przewidzieć w komunikacie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Czasem stan zdrowia ucznia wymaga niestandardowego podejścia i działania szkoły poza katalogiem CKE. Co zrobić w takiej sytuacji? Kiedy rada pedagogiczna może wnioskować o indywidualne dostosowanie warunków egzaminu? Jak przygotować poprawny wniosek i jakie dokumenty do niego dołączyć, by OKE wyraziła zgodę? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kiedy rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o indywidualne dostosowanie warunków egzaminu maturalnego?
- Na jakiej podstawie prawnej można wnioskować o dostosowanie nieujęte w komunikacie CKE?
- Dlaczego konieczne jest podjęcie uchwały rady pedagogicznej w tej sprawie?
- Jak prawidłowo przygotować wniosek o indywidualne dostosowanie egzaminu – co musi zawierać i jakie dokumenty należy dołączyć?
- W jaki sposób sformułować uzasadnienie, aby wniosek został rozpatrzony pozytywnie przez OKE?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.