Zapraszamy na szkolenie dotyczące kryzysów i trudnych sytuacji w szkole. W pierwszej części ekspert wyjaśnia, czy, jest kryzys i jakie mogą być jego źródło. Materiał dedykowany jest w szczególności wychowawcom oraz pedagogom i psychologom szkolnym.
Zapraszamy na drugą część szkolenia dotyczącego kryzysów i trudnych sytuacji w szkole. Tym razem ekspert wyjaśnia, jakie są rodzaje kryzysów i podpowiada, co można robić, a czego nie robić w sytuacji wystąpienia kryzysu w szkole. Materiał dedykowany jest w szczególności wychowawcom oraz pedagogom i psychologom szkolnym.
Wychowawca klasy jako coach. Część 1: Coaching jako metoda rozwojowa
Wychowawca klasy jako coach. Część 2: Metody i narzędzia coachingowe
Pedagog specjalny – zadania i obowiązki
Obejrzyj webinar poświęcony problematyce edukacji włączającej w doradztwie zawodowym. Ekspertka porusza w nim następujące tematy: edukacja włączająca – wprowadzenie pojęciowe, uczeń ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi... czyli kto? doradztwo zawodowe w niepewnej przyszłości, projektowanie uniwersalne w doradztwie zawodowym, potencjalne trudności w pracy doradcy zawodowej, inkluzyjne doradztwo zawodowe, kompetencje transwersalne.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania webinaru pt. „Karta pracy – Warsztat tworzenia materiałów dydaktycznych”. Autorka Dorota Dudzińska, na przykładzie karty pracy do terapii logopedycznej, dzieli się ze słuchaczami informacjami o tym jak poprawnie przygotować materiał dydaktyczny na kartce tak, aby był on: wartościowy, spełniający cele terapii, wygodny do wykorzystania dla pacjenta, rodzica i logopedy, dostosowany do potrzeb pacjenta, zindywidualizowany, zgodny z prawem, kompletny, atrakcyjny.
Podcast poświęcony zagadnieniom związanym z uzyskiwaniem i posiadaniem przygotowania pedagogicznego. Dowiesz się z niego, czy przygotowanie pedagogiczne uzyskane w ramach kursu kwalifikacyjnego może utracić ważność oraz w jaki sposób można uzyskać je obecnie, kiedy takie kursy nie mogą być prowadzone.
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia poświęconemu zagadnieniom związanym z zasadami udzielania informacji zwrotnej oraz wpływu tej informacji na rozwój ucznia. Ekspertka wyjaśnia, czym jest informacja zwrotna, czym różni się ona od krytyki oraz czym jest krytyka konstruktywna, a czym krytyka destruktywna. W czasie szkolenia ekspertka powołuje się na liczne przykłady z praktyki, co pozwala na zastanowienie się, jak zdobytą wiedzę wykorzystać podczas własnej pracy z uczniami.
Niedawno w życie weszły przepisy dotyczące standardów zatrudniania specjalistów, które nakazują dyrektorom zatrudniać w szkołach, przedszkolach i niektórych placówkach nauczycieli specjalistów. W których szkołach trzeba stosować nowe przepisy? Jakie wymogi muszą spełniać nauczyciele? Na te oraz inne pytania odpowiada Michał Kowalski.