
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia poświęconemu zagadnieniom związanym z zasadami udzielania informacji zwrotnej oraz wpływu tej informacji na rozwój ucznia. Ekspertka wyjaśnia, czym jest informacja zwrotna, czym różni się ona od krytyki oraz czym jest krytyka konstruktywna, a czym krytyka destruktywna. W czasie szkolenia ekspertka powołuje się na liczne przykłady z praktyki, co pozwala na zastanowienie się, jak zdobytą wiedzę wykorzystać podczas własnej pracy z uczniami.

Niedawno w życie weszły przepisy dotyczące standardów zatrudniania specjalistów, które nakazują dyrektorom zatrudniać w szkołach, przedszkolach i niektórych placówkach nauczycieli specjalistów. W których szkołach trzeba stosować nowe przepisy? Jakie wymogi muszą spełniać nauczyciele? Na te oraz inne pytania odpowiada Michał Kowalski.

Wysłuchaj podcastu na temat rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz umiarkowanym. Dowiesz się, na co zwracać szczególną uwagę w pracy z uczniem, jak niepełnosprawność wpływ ana relacje rówieśnicze oraz pomóc uczniowi w nawiązywaniu kontaktu z kolegami i koleżankami.

Wokół osób z zespołem Downa krąży ogromna ilość stereotypów. Wieczne dzieci, zawsze weseli, nigdy nie będą samodzielni, jako dorośli zawsze pod opieką rodziców. Trudno byłoby znaleźć kogoś, kto nigdy by nie słyszał tych wypowiedzi. Nadal o zespole Downa mówi się, jak o chorobie, choć od dawno wiadomo, że ten zespół genetyczny nią nie jest. Czym więc jest? Jak odsiać fakty od mitów? Co powinien wiedzieć nauczyciel, który ma pod opieką ucznia z zespołem Downa?

Wysłuchaj podcastu na temat problemów uczniów z zaburzeniami słuchu. Dowiesz się, jakie są równice między osobami głuchymi i głuchoniemymi oraz jak wspierać uczniów z wadami słuchu w codziennym funkcjonowaniu w szkole. Ekspertka wyjaśnia, jak komunikować się z dziećmi niesłyszącymi i słabosłyszącymi, podpowiada w jaki sposób pomóc im porozumiewać się z otoczeniem. Jednocześnie obala wiele mitów, m.in. dotyczących czytania z ruchu warg oraz możliwości słyszących dzieci głuchych rodziców.

Wysłuchaj podcastu na temat dysfunkcji wzroku i ich wpływu na funkcjonowanie ucznia. Ekspertka wyjaśnia, czego od rodziców powinien dowiedzieć się nauczyciel, który pracuje lub będzie pracował z uczniem z takim problemem. Praktyczne wskazówki ułatwią planowanie i organizacji pracy. Przede wszystkim jednak pozwoli rozprawić się z powszechnie funkcjonującymi mitami, przez które dzieciom z dysfunkcjami wzroku jest szczególnie trudno.