Wychowawca klasy jako coach. Część 2: Metody i narzędzia coachingowe
Pedagog specjalny – zadania i obowiązki
Obejrzyj webinar poświęcony problematyce edukacji włączającej w doradztwie zawodowym. Ekspertka porusza w nim następujące tematy: edukacja włączająca – wprowadzenie pojęciowe, uczeń ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi... czyli kto? doradztwo zawodowe w niepewnej przyszłości, projektowanie uniwersalne w doradztwie zawodowym, potencjalne trudności w pracy doradcy zawodowej, inkluzyjne doradztwo zawodowe, kompetencje transwersalne.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania webinaru pt. „Karta pracy – Warsztat tworzenia materiałów dydaktycznych”. Autorka Dorota Dudzińska, na przykładzie karty pracy do terapii logopedycznej, dzieli się ze słuchaczami informacjami o tym jak poprawnie przygotować materiał dydaktyczny na kartce tak, aby był on: wartościowy, spełniający cele terapii, wygodny do wykorzystania dla pacjenta, rodzica i logopedy, dostosowany do potrzeb pacjenta, zindywidualizowany, zgodny z prawem, kompletny, atrakcyjny.
Podcast poświęcony zagadnieniom związanym z uzyskiwaniem i posiadaniem przygotowania pedagogicznego. Dowiesz się z niego, czy przygotowanie pedagogiczne uzyskane w ramach kursu kwalifikacyjnego może utracić ważność oraz w jaki sposób można uzyskać je obecnie, kiedy takie kursy nie mogą być prowadzone.
Zapraszamy do obejrzenia szkolenia poświęconemu zagadnieniom związanym z zasadami udzielania informacji zwrotnej oraz wpływu tej informacji na rozwój ucznia. Ekspertka wyjaśnia, czym jest informacja zwrotna, czym różni się ona od krytyki oraz czym jest krytyka konstruktywna, a czym krytyka destruktywna. W czasie szkolenia ekspertka powołuje się na liczne przykłady z praktyki, co pozwala na zastanowienie się, jak zdobytą wiedzę wykorzystać podczas własnej pracy z uczniami.
Niedawno w życie weszły przepisy dotyczące standardów zatrudniania specjalistów, które nakazują dyrektorom zatrudniać w szkołach, przedszkolach i niektórych placówkach nauczycieli specjalistów. W których szkołach trzeba stosować nowe przepisy? Jakie wymogi muszą spełniać nauczyciele? Na te oraz inne pytania odpowiada Michał Kowalski.
Wysłuchaj podcastu na temat rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz umiarkowanym. Dowiesz się, na co zwracać szczególną uwagę w pracy z uczniem, jak niepełnosprawność wpływ ana relacje rówieśnicze oraz pomóc uczniowi w nawiązywaniu kontaktu z kolegami i koleżankami.
Wokół osób z zespołem Downa krąży ogromna ilość stereotypów. Wieczne dzieci, zawsze weseli, nigdy nie będą samodzielni, jako dorośli zawsze pod opieką rodziców. Trudno byłoby znaleźć kogoś, kto nigdy by nie słyszał tych wypowiedzi. Nadal o zespole Downa mówi się, jak o chorobie, choć od dawno wiadomo, że ten zespół genetyczny nią nie jest. Czym więc jest? Jak odsiać fakty od mitów? Co powinien wiedzieć nauczyciel, który ma pod opieką ucznia z zespołem Downa?