Mnemotechniki, czyli skuteczne zapamiętywanie. Scenariusz dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 24 lipca 2023

Dobra pamięć to podstawa efektywnego procesu nauki i rozwoju. Oczywiście nie dałoby się uczyć bez innych funkcji poznawczych, takich jak myślenie, uwaga, spostrzeganie. Pamięć jest jednak bazą do wielu operacji umysłowych. Wyróżniamy kilka systemów pamięci: sensoryczną, krótkotrwałą i długotrwałą. Wysiłek intelektualny, jakim jest nauka wymaga magazynowania informacji, opracowywania ich, rozumienia, analizowania i syntezowania. Do tego potrzebna jest zarówno operacyjna pamięć krótkotrwała, jak i przechowywanie wiedzy w długotrwałej. Stres, tempo współczesnego świata i mnogość informacji sprawiają, że nastolatki mają trudności w zapamiętywaniu. Są na to jednak sposoby. Odpowiednio dobrane mnemotechniki pozwolą na bardziej efektywne kodowanie i wydobywanie informacji. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozwoju własnej pamięci.

Uczestnicy uczniowie szkół ponadpodstawowych
Cel główny trening pamięci
Cele szczegółowe
  • nauka technik doskonalenia pamięci
  • rozwijanie umiejętności kodowania i wydobywania informacji
  • trening wykorzystywania różnych zmysłów do kreatywnej nauki własnej
Potrzebne materiały
  • karta pracy nr 1. Haki pamięciowe
  • duże kartony
  • kolorowe mazaki, długopisy, kredki
Czas trwania 60 minut
Liczba uczestników 20 – 30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 24 lipca 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy