
Utrwalanie głoski cz w parach wyrazów. Zadaniem dziecka jest przeczytać wyrazy, połączyć ze sobą rymujące się, a następnie przeczytać pary wyrazów.

Utrwalanie wymowy głoski cz w zbitce spółgłosek (czk) w śródgłosie wyrazów. Zadaniem dziecka jest utworzenie zdrobnień do podanych wyrazów.

Utrwalanie wymowy głoski cz w izolacji. Zadaniem dziecka jest odszukać w rozsypance cz, przeczytać i wykonać polecenia.

Utrwalenie wymowy głoski cz w izolacji. Zadaniem dziecka jest m.in. wskazanie dwuznaków w określonych kolorach.

Utrwalanie [dź] w wyrazach i w zdaniach. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głoski [dź]. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.

Utrwalanie „ć” w wyrazach i zdaniach. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ć], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.

Utrwalanie [ś] i [ć], różnicowanie „ć” i „ś” w sylabach i w wyrazach. W ćwiczeniu występują głoski „ć” i „ś”. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii dziecka, które zamienia głoski szczelinowe na zwartoszczelinowe lub zwartoszczelinowe na szczelinowe. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].

Różnicowanie [ś] i [s] w wyrazach w nagłosie. W ćwiczeniu występują głoski [ś] i [s]. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].