Utrwalanie wymowy głoski cz w zbitce spółgłosek (czk) w śródgłosie wyrazów. Zadaniem dziecka jest utworzenie zdrobnień do podanych wyrazów.
Utrwalanie wymowy głoski cz w izolacji. Zadaniem dziecka jest odszukać w rozsypance cz, przeczytać i wykonać polecenia.
Utrwalenie wymowy głoski cz w izolacji. Zadaniem dziecka jest m.in. wskazanie dwuznaków w określonych kolorach.
Utrwalanie [dź] w wyrazach i w zdaniach. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głoski [dź]. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Utrwalanie „ć” w wyrazach i zdaniach. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ć], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.
Utrwalanie [ś] i [ć], różnicowanie „ć” i „ś” w sylabach i w wyrazach. W ćwiczeniu występują głoski „ć” i „ś”. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii dziecka, które zamienia głoski szczelinowe na zwartoszczelinowe lub zwartoszczelinowe na szczelinowe. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Różnicowanie [ś] i [s] w wyrazach w nagłosie. W ćwiczeniu występują głoski [ś] i [s]. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ś, ć] w połączeniu z samogłoskami i w grupach spółgłoskowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [s], [z], [c], [dz] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz], [ż], [cz], [dż] ani [r]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „prezentach”, aby zakrywały to, co jest w środku.
Utrwalanie [sz], [cz] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [s], [z], [c], [dz] ani [r]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „paczkach”, aby zakrywały to, co jest w środku. Dziecko „otwiera” paczki i nazywa przedmioty, które się w nich znajdują.