Utrwalanie [r] i [s, z, c]. Rymowanka. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Tekst można wykorzystać do utrwalania [r] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [s, z, c, dz], lub do utrwalania [s, z, c] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [r]. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz, ż, cz, dż].
Utrwalanie [ć] w sylabach, wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Pierwsza część ćwiczenia polega na wielokrotnym czytaniu sylab z głoską [ć] w zmieniającej się kolejności…
Utrwalanie [ć] w nagłosie i w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko przeczytało imiona dzieci. Następnie dziecko rysuje po śladzie linie ilustrujące bieg ciuciubabek, wymawiając logatomy…