Utrwalanie prawidłowej artykulacji [r]. Karta pracy dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). Zadaniem ucznia jest odczytanie zdań z prawidłową artykulacją [r], odnalezienie ukrytych na pograniczu wyrazów nazw zwierząt, a następnie uzupełnienie kolejnych zdań odnalezionymi wyrazami i poprawne ich odczytanie.
Jest to materiał językowy służący do utrwalania głosek [sz, ż, cz], zawiera wiele wyrazów z grupą spółgłoskową [szcz]. W ćwiczeniu nie występują głoski [s, z, c, dz] ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Przed przystąpieniem do zajęć logopeda wycina obrazki, które posłużą do ułożenia historyjki obrazkowe, i zdania do każdego obrazka.
W tekście rymowanki i w zdaniach występuje grupa spółgłoskowa [szcz] oraz głoski [sz, ż, cz], w ćwiczeniu nie występują [s, z, c, dz] ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [sz, ż, cz]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkoły podstawowej (i gimnazjum). W rymowance, którą czyta uczeń, brakuje niektórych wyrazów na końcu wersów.
Różnicowanie głosek [ś] i [ź] w sylabach i w wyrazach. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii mowy bezdźwięcznej. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].