Utrwalanie [r] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz], [ż], [cz], [dż]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „prezentach”, aby zakrywały to, co jest w środku. Dziecko „otwiera” prezenty i nazywa przedmioty, które się w nich znajdują.
Plakat w formacie A3. Gimnastyka buzi i języka, czyli ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla każdego. Dwie wersje - kolorowa i do pokolorowania przez uczniów.
Plakaty w dwóch wersjach kolorystycznych. Wersja kolorowa i do pokolorowania przez ucznia.
Plakat w trzech wersjach - kolorowy oraz dwie wersje do pokolorowania.
Utrwalanie [ś] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Utrwalanie [ć] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie „zaszyfrowanych zdań”, odkrycie zasady odczytywania „szyfru”, rozszyfrowanie, zapisanie i odczytanie zdań.
Utrwalanie [ć] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko obejrzało obrazki i powiedziało, co one przedstawiają. Następnie prosi dziecko, aby połączyło w pary podobne przedmioty różnej wielkości.