Witaj przedszkole! Scenariusz zajęć integracyjnych dla grup przedszkolnych w wieku 3-6 lat

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 18 sierpnia 2025

Powrót po wakacjach dla przedszkolaków to czas adaptacji i ponownej integracji w grupie rówieśniczej. To naturalne procesy, na które wpływa zarówno przeróżne zmiany (skład dzieci, sala, przedmioty i meble, nowe treści dydaktyczne), jak i przerwa od przedszkolnej rutyny. Im młodsze dzieci, tym mniejsza zdolność do adaptacji. Dlatego warto poświęcić czas na działania integracyjne, budujące poczucie bezpieczeństwa w grupie.

Uczestnicy Dzieci w wieku przedszkolnym
Cel ogólny Integracja dzieci w grupie przedszkolnej
Cele szczegółowe
  • wzmocnienie relacji interpersonalnych w grupie poprzez wspólną aktywność ruchową i plastyczną
  • nauka identyfikowania, nazywania, rozumienia i wyrażania uczuć
  • wzrost poczucia bezpieczeństwa w grupie przedszkolnej
Potrzebne materiały
  • duży karton z narysowanym pniem drzewa
  • farby plakatowe w kilku kolorach
  • talerzyki do farb plakatowych (np. papierowe)
  • mokre (do wytarcia rąk w czasie pracy)
  • chusta animacyjna
  • miękka piłka
  • załącznik nr 1. rozcięte plansze edukacyjne pt. Zoo Emocji
  • mazaki
Liczba uczestników Grupa przedszkolna
Czas trwania 30 min

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 sierpnia 2025

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.
Sprawdź inne serwisy