Co zrobić, by dzieciom się chciało uczyć? To pytanie wraca jak bumerang. Zadają je rodzice, nauczyciele i nierzadko same dzieci. Uczniowie czują się przeciążeni wymaganiami, często nie rozumieją funkcji, jaką w ich życiu spełnia nauka. Trudno im zobaczyć wartość w nabywaniu nowych umiejętności, zrozumieć sens ogólnego procesu edukacji. Do tego potrzebna jest motywacja wewnętrzna. Zadaniem scenariusza jest wsparcie nauczycieli w skutecznym rozbudzaniu motywacji wewnętrznej w społeczności uczniowskiej.
Praca z dziećmi, które mają złe doświadczenia z najbliższymi osobami jest zarówno bardzo trudna, jak i obciążająca. Często nauczyciel jest dla takich uczniów jednym z niewielu stałych elementów ich życia – widywany regularnie, w przewidywalnych okolicznościach, zawsze w tych samych miejscach. Dziecko ma dużo czasu by swojego wychowawcę obserwować i poznać – nauczyć się jego przyzwyczajeń, reakcji, ulubionych powiedzonek. Dlatego relacja nauczyciel – uczeń jest w tym wypadku jednocześnie ogromnym wzywaniem, jak i wielkim zasobem. Proponowany warsztat ma na celu wesprzeć nauczycieli – zarówno przedmiotowych jak i wychowawców w budowaniu bezpiecznej, przyjaznej więzi z uczniami, którzy takich więzi nie znają.
Zapraszam do przeprowadzenia warsztatów dla nauczycieli, którzy odpowiadają za realizację treści z zakresu doradztwa zawodowego w szkole podstawowej. W czasie zajęć nauczyciele dowiedzą się w szczególności, w jaki sposób uwzględnić treści doradcze w toku realizacji podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów.
Nauczyciele pytani o przyczyny wypalenia zawodowego często wymieniają kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie, brak motywacji u uczniów lub zbyt niską motywację. Czy zastanawiasz się czasami, co zrobić, żeby uczniom chciało się chcieć? Jak wykrzesać z nich zaangażowanie? Jak skłonić ich do aktywnego uczestniczenia w lekcji? Skorzystaj ze scenariusza warsztatów, dowiedz się czym jest motywacja, co wpływa na poziom motywacji uczniów oraz o my, nauczyciele, możemy zrobić, aby wzmacniać uczniowską motywację.
Scenariusz spotkania rady pedagogicznej prowadzonej przez doradcę zawodowego. Szkolenie skierowane jest do nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej. Nauczyciele przedmiotów dowiedzą się, w jaki sposób wprowadzać na lekcjach treści z zakresu doradztwa zawodowego – zasady prowadzenia lekcji na temat znaczenia pracy w życiu człowieka.
Celem warsztatu jest przekazanie wiedzy na temat sposobu funkcjonowania uczniów z różnymi problemami wzrokowymi. W trakcie szkolenia zostają poruszone tematy związane z adaptacją przestrzeni szkolnej i miejsca pracy ucznia, sposobu korzystania z pomocy optycznych i wykorzystania pomocy nieoptycznych.
Zestaw zawiera 4 karty pracy dla nauczycieli. Zadania dotyczą zarządzania swoim czasem. Realizacja zadań wskaże proponowane sposoby na sprawne zaplanowanie swojej pracy zdalnej, która w przypadku nauczycieli obejmuje między innymi prowadzenie zajęć online, planowanie ich oraz ocenianie pracy uczniów. Nie zapominając przy tym o czasie wolnym, czy czasie, który można przeznaczyć na aktywności z rodziną.
Szkolenie dla nauczycieli pomaga znaleźć odpowiedzi na pytania: Jak sprawić, by lekcje były atrakcyjne dla klasy? Kiedy proces uczenia się przebiega sprawniej? Jak pomóc uczniom lepiej i efektywniej opanować przerabiany materiał?
Zestaw zawiera 4 karty pracy dotyczące zbalansowanej samooceny pracy zdalnej dla nauczycieli. Zadania umożliwią poddanie samoocenie działań wykonywanych przez nauczycieli w ramach pracy zdalnej. Pozwoli to na przeprowadzenie swoistej ewaluacji, która może pomóc w usprawnianiu pracy zdalnej wykonywanej przez nauczycieli.